تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ16) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۴۸٫۹۲ دلار در هر بشکه را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به سطح ۴۸٫۳۵ صادر خواهد کرد. از نظر تحلیل تکنیکال کاهش های متوالی قیمت نفت از سطح ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) به معنای تکمیل شدن چرخه سه موجی از سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) یا چرخه پنج موجی از سطح ۴۲٫۵۵ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) می باشد.

این حرکت کاهشی توسط دو خطوط فیبوناچی از افزایش بلند مدت ۳۹٫۱۹ به ۵۱٫۹۳ و افزایش کوتاه مدت ۴۲٫۵۵ به ۵۱٫۹۳ در نظر گرفته شده است. نزدیک ترین سطح حمایت بر روی نرخ ۴۸٫۹۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی بلند مدت) قرار دارد که تنها به شرط شکست کامل آن می تواند قیمت نفت آمریکا را تا سطح ۴۸٫۳۵ پایین بکشاند. در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خریداران را با هدف ۵۰٫۵۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) وارد بازار خواهد کرد.

لازم به ذکر است بامداد امروز آمار هفتگی موجودی ذخایر موسسه نفت آمریکا (API) به میزان ۴٫۸+ میلیون بشکه افزایش یافت و بالاتر از حد پیش بینی بازار ۱٫۷+ میلیون بشکه بود. افزایش ذخایر هفتگی موجودی ذخایر موسسه نفت آمریکا، افزایش تولیدات نیجریه و مشاجره میان تولیدکنندگان در مورد کاهش سطح تولیدات دوباره به فزونی عرضه نفت در بازارها دامن زده است که در طی ۲۴ ساعته گذشته مقداری منجر به کاهش قیمت نفت شده است.

امروز در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران آمار هفتگی موجودی ذخایر نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا EIA (پیش بینی بازار ۱٫۶۹۹+ میلیون بشکه، رقم قبلی ۵٫۲۰۰- میلیون بشکه) اعلام می شود. معمولا اعلام بالاتر از حد انتظار (۱٫۶۹۹+ میلیون بشکه) در موجودی ذخایر نفتی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در واکنش اولیه به این خبر منجر به کاهش قیمت نفت آمریکا و اعلام پایین تر از حد انتظار (۱٫۶۹۹+ میلیون بشکه) در موجودی ذخایر نفتی اداره اطلاعات انرژی آمریکا موجب تقویت قیمت نفت آمریکا در اولین  واکنش به این خبر می شود.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال (BRNZ16) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح حمایت ۴۹٫۶۷ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت زیر نشان داده است. از نظر تحلیل تکنیکال موج نزولی از سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) گسترش یافته است و قیمت نفت برنت در موج نزولی c به زیر سطح حمایت ۵۰٫۳۳ کاهش داشته که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از این موج قرار داشت و سطح حمایت بعدی بر روی نرخ ۴۹٫۶۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) مشخص شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) به ۵۳٫۷۳ هدف نزولی بعدی قیمت نفت برنت را در نرخهای پایین تر یعنی سطح ۴۹٫۰۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۰٫۸۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۵۰٫۸۵ خریداران نفت برنت را با هدف ۵۱٫۹۵ دلار در هر بشکه وارد بازار خواهد کرد. امروز با توجه به خبر نفتی ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران باید منتظر ماند و حرکت قیمت نفت برنت را بعد از انتشار این خبر دنبال کرد. معمولا اعلام بالاتر از حد انتظار (۱٫۶۹۹+ میلیون بشکه) در موجودی ذخایر نفتی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در واکنش اولیه به این خبر منجر به کاهش قیمت نفت برنت و اعلام پایین تر از حد انتظار (۱٫۶۹۹+ میلیون بشکه) در موجودی ذخایر نفتی اداره اطلاعات انرژی آمریکا موجب تقویت قیمت نفت برنت در اولین  واکنش به این خبر می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت