تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز در قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن قیمت آن در روندی خنثی مابین سطوح ۴۷۵۳ و ۴۷۲۱ دلار/تن قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص قیمت مس وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و همانطور که در نمودار زیر مشخص است این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۴۸۶۰ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح ۴۷۵۴ موجب تقویت قیمت به ترتیب به سطوح ۴۷۷۴ و ۴۷۹۱ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۷۲۱ منجر به کاهش به سوی سطح ۴۷۰۱ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود تمایلات بازار بیشتر به کاهش قیمت مس اشاره دارد و این موضوع را تکمیل شدن چرخه پنج موجی از سطح ۴۶۳۴ (پایین ترین سطح ۲۴ اکتبر) در حوالی سطح مقاومت ۴۷۵۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) نشان داده است.

باید توجه داشت که روند صعودی قیمت مس نتوانسته است به بالای سطح مقاومت ۴۷۵۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برسد و ممکن است با شکست سطح حمایت ۴۷۲۱ به سطح ۴۷۰۰ کاهش یابد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۶۹۷ را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۷۲۹ می شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

از منظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد.

هر چند این موج در روز ۱۴ اکتبر پس از برخورد قیمت به این سطح مقاومت منجر به موج اصلاحی شدیدی شد اما این احتمال قویا وجود دارد که این سطح مقاومت این بار شکسته شود و قیمت آلومینیم آلیاژی تا حدود سطح مقاومت بعدی ۱۷۲۹ صعود کند.

در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۱۶۶۴ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۶۲۴ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود که در نمودار روزانه زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم