تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی مابین سطح مقاومت ۱۲۷۲ و سطح حمایت ۱۲۶۰ قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و برای امروز باید منتظر شکسته شدن (تثبیت کامل کندل روزانه قیمت) بالا یا پایین یکی از این دو سطوح شد تا از منظر تحلیل تکنیکالی جهت حرکت قیمت اونس طلا مشخص شود. همانطور که در نمودار زیر مشخص است این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی تشکیل شده است.

در حرکت صعودی، افزایش قیمت به بالای سطح ۱۲۷۶ تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۱۲۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و شکست خط روند بالایی الگوی گوه و صدور سیگنال خرید با هدف ۱۲۸۵ و ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱۲۶۰ تاییدی در جهت شکست خط روند پایینی الگوه گوه (Wedge) با هدف ۱۲۵۰ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می باشد. از این رو در حال حاضر حرکت قیمت اونس طلا در روندی خنثی ادامه دارد تا زمانیکه حرکت در مسیری مشخص بعد از شکسته شدن یکی از سطوح فوق ادامه یابد.

تقاضای فیزیکی در آستانه ی فصل جشنواره هندی ها فعلا قیمت اونس طلا را بالای سطح حمایت اصلی ۱۲۶۰ تثبیت کرده است، از بالا نیز امروز قیمت با سطوح مقاومت ۱۲۷۲ و ۱۲۷۶ مواجه است و می بایست از این منطقه مقاومت با قدرت عبور کند تا با توجه به تقاضای فیزیکی سیگنال خرید با هدف ۱۲۹۲ صادر کند که این تارگت در نمودار بالا مشخص شده است.

از سوی دیگر افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی به بالاترین سطح ۹ ماهه گذشته و کاهش ذخایر صندوق جهانی اسپایدر، فعلا قیمت را پایین سطوح مقاومت ۱۲۷۲ و ۱۲۷۶ قرار داده است. در مجموع معامله گران برای تعیین جهت قیمت اونس طلا در انتظار خرید جشنواره در هند و همچنین نشانه های بیشتر در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هستند.

از آنجایی که هند دومین مصرف کننده بزرگ شمش در جهان است و به طور سنتی در طول جشنواره های مانند Diwali و Dhanteras از خرید طلا به عنوان هدیه استفاده می شود، انتظار می رود در کوتاه مدت این تقاضای فیزیکی در هند موجب تقویت قیمت اونس طلا شود. شروع حرکت بازار می تواند قیمت را به سوی سطوح بالای ۱۲۷۲ و ۱۲۷۶ هدایت کند.

اخبار متعددی که امروز و فردا منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای قیمت اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، امروز اخبار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و سفارشات کالاهای بادوام و فردا آمار تولیدات ناخالص داخلی آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. در سایر تحولات آمار موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با ۱۴٫۲۴ تن کاهش به ۹۴۲٫۵۸۹ تن تقلیل یافت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا