تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ16) پیش بینی می شود دوباره سطح حمایت ۴۸٫۹۲ دلار در هر بشکه را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش به سطح ۴۸٫۳۵ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) به ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) قرار گرفته است و این سطح باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی کوتاهی شد که به نظر می رسد در نزدیکی سطح مقاومت ۵۰٫۰۷ تکمیل شده باشد.

ضعف در ادامه ی این حرکت اصلاحی به معنای آن است که حرکت نزولی قیمت از سطح ۵۱٫۹۳ هنوز کامل نشده است. اگر حرکت افزایشی قیمت نفت قوی باشد این حرکت نزولی می تواند در نزدیکی سطح ۴۸٫۹۲ پایان یابد اما اگر حرکت افزایشی ضعیف شود ممکن است این حرکت نزولی نفت تا سطح ۴۷٫۰۶ اصلاح داشته باشد.

با این حال هدف واقع بینانه را می توان در سطح ۴۸٫۳۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۵۵ – پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر- به ۵۱٫۹۳ – بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) در نظر گرفت. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۰۷ سیگنال افزایش قیمت نفت آمریکا تا سطح ۵۱٫۰۴ (خط فیبوناچی ۷  درصدی) صادر خواهد کرد که در نمودار زیر مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال (BRNZ16) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۹٫۶۷ را تاچ کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت زیر نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال موج نزولی از سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) گسترش یافته است و قیمت نفت برنت در موج نزولی c به زیر سطح حمایت ۵۰٫۳۳ کاهش داشته که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از این موج قرار داشت و سطح حمایت بعدی بر روی نرخ ۴۹٫۶۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) مشخص شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) به ۵۳٫۷۳ هدف نزولی بعدی قیمت نفت برنت را در نرخهای پایین تر یعنی سطح ۴۹٫۰۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۰٫۸۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

در چارت بعدی معمولا موج c به ندرت در نزدیکی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی تمام می شود و محتمل ترین سناریو استمرار این موج تا خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی به عبارتی تا سطح ۴۹٫۲۶ است که نزدیک به سطح ۴۹٫۰۶ در قیمت نفت برنت می باشد.

برای امروز در چارت بعدی خطوط میانگین متحرک ۵۵ و ۱۰۰ روزه به ترتیب بر روی ۴۹٫۶۰ و ۴۹٫۱۰ تشکیل شده اند. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۵۰٫۸۵ خریداران نفت برنت را با هدف ۵۱٫۹۵ دلار در هر بشکه وارد بازار خواهد کرد که در نمودار پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت