تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۷۲۱ دلار در هر تن را تاچ کند و چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۴۷۰۰ صادر خواهد کرد که این موضوع را ناتوانی قیمت مس در تثبیت بالای سطح مقاومت ۴۷۵۳ در چارت زیر نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می کنید این سطح حمایت ۴۷۲۱ بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی ۴۸۶۰ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) مشخص شده است که موقتا مانع از ریزش قیمت جهانی مس به سوی سطح حمایت بعدی ۴۷۰۰ شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت پنج موجی قیمت مس از سطح ۴۶۳۳ (پایین ترین سطح ۲۱ اکتبر) در اطراف سطح مقاومت ۴۷۵۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تکمیل شده است و انتظار داریم که این چرخه مقداری به نرخهای پایین وارونه شود و تا سطح ۴۶۶۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۷۵۳ با قدرت شکسته شود ممکن است در نزدیکی سطح مقاومت ۴۷۷۴ این حرکت افزایشی پایان یابد و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از سقوط قیمت مس به نرخهای پایین ۴۷۲۱ بعید نخواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن هدف افزایشی ۱۶۹۷ هنوز معتبر است که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۶۴ در چارت زیر نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۱۶۶۴ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای افزایش تا سطح ۱۷۲۹ یا ۱۸۳۵ برخوردار است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند که در نمودار زیر به وضوح مشخص شده اند.

با این حال برای اطمینان از افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به این سطوح می بایست قیمت ابتدا به بالای سطح مقاومت ۱۶۹۷ برسد تا هدف های بعدی تایید شوند. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به سطح حمایت ۱۶۶۴ دلار در هر تن می باشد که هم اکنون به عنوان حمایت امروز در نظر گرفته می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم