تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز در آستانه خبر ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران، قیمت جهانی اونس طلا همچنان در روندی خنثی مابین سطح مقاومت ۱۲۷۲ و سطح حمایت ۱۲۶۴ قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و برای امروز باید منتظر شکسته شدن (تثبیت کامل کندل دو ساعته) بالا یا پایین یکی از این دو سطوح شد تا از منظر تحلیل تکنیکالی جهت حرکت قیمت اونس طلا مشخص شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است منطقه خنثی ۱۲۷۲ و ۱۲۶۰ بین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی تشکیل شده است که دیروز بدان اشاره کردیم. در حرکت صعودی، افزایش قیمت به بالای سطح ۱۲۷۶ تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۱۲۷۲ و ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و شکست خط روند بالایی الگوی گوه و صدور سیگنال خرید با هدف ۱۲۸۵ و ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱۲۶۰ تاییدی در جهت شکست خط روند پایینی الگوه گوه (Wedge) با هدف ۱۲۵۰ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می باشد. از این رو در حال حاضر حرکت قیمت اونس طلا در روندی خنثی ادامه دارد تا زمانیکه بعد از خبر ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران حرکت در مسیری مشخص و با شکسته شدن یکی از سطوح فوق ادامه یابد.

هم اکنون در حدود ده روز است که قیمت اونس طلا در نوار بسیار باریکی بین سطوح ۱۲۶۰ و ۱۲۷۶ در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از اونس طلا دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند. علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتظار بازار برای خبر امروز نیز موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است.

وضعیت برای نقره نیز تقریبا به همین منوال است و چند روزی است که شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم که این مسئله موج احتمالی امروز را قویتر خواهد کرد. معامله گران تا پیش از اعلام خبر آمار تولیدات ناخالص داخلی آمریکا چندان علاقه ای به ریسک بالا ندارند و ترجیح می دهند مننتظر خبر امروز بمانند.

در واقع اخباری که امروز از ایالات متحده منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای قیمت اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، آمار تولیدات ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم سال توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. در حال حاضر براساس گزارش CME Groups FedWacth احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر به %۷۸ افزایش یافته است.

در سایر تحولات آمار موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) بدون تغییر همان رقم ۹۴۲٫۵۸۹ تن اعلام شد. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا به ترتیب آمارهای ذیل اعلام خواهند شد:

ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران

آمار مقدم تولیدات ناخالص داخلی آمریکا مقدماتی سه ماهه سوم سال (پیش بینی بازار %۲٫۵ ، رقم قبلی %۱٫۴)

آمار مقدم تعدیل تولیدات ناخالص داخلی آمریکا مقدماتی سه ماهه سوم سال (پیش بینی بازار %۱٫۳ ، رقم قبلی %۲٫۳)

آمار هزینه اشتغال آمریکا سه ماهه سوم سال (پیش بینی بازار %۰٫۶ ، رقم قبلی %۰٫۶)

ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران

آمار بازبینی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا – اکتبر (پیش بینی بازار ۸۸٫۱ ، رقم قبلی ۸۷٫۹)

آمار بازبینی انتظارات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا – اکتبر (پیش بینی بازار ۷۷ ، رقم قبلی ۷۶٫۶)

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا