تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ16) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی در روندی خنثی و رنج بین سطوح حمایت ۴۸٫۹۲ و مقاومت ۵۰٫۰۷ دلار در هر بشکه در نوسان باشد تا بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد. اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۴۸٫۹۲ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش و کاهش قیمت به سطح ۴۸٫۳۵ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) به ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) قرار گرفته است. در حرکت صعودی نیز تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۰۷ سیگنال خرید و افزایش قیمت نفت آمریکا تا سطح ۵۱٫۰۴ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) صادر خواهد کرد که در نمودار زیر مشخص شده است.

بنابراین نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت آمریکا وجود ندارد و امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار بعد از خبر تولیدات ناخالص داخلی آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران مشخص شود. خصوصاً گزارش تولیدات ناخالص داخلی آمریکا، می تواند جهت حرکت آتی بازار را معین کند.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال (BRNZ16) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی در روندی خنثی و رنج بین سطوح حمایت ۴۹٫۶۷ و مقاومت  ۵۰٫۸۵ در نوسان باشد تا بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد. اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۴۹٫۶۷  با قدرت شکسته شود سیگنال فروش و کاهش قیمت به سطح ۴۹٫۰۶ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود سطح حمایت ۴۹٫۶۷ بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) تشکیل شده است و سطح مقاومت ۵۰٫۸۵ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) به ۵۳٫۷۳ قرار دارد.

در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۸۵ سیگنال خرید و افزایش قیمت نفت برنت تا سطح ۵۱٫۹۵ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد که در نمودار زیر مشخص شده است. بنابراین نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت برنت وجود ندارد و امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار بعد از خبر تولیدات ناخالص داخلی آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت