تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۷۹۱ دلار/تن را لمس کند و بعد از یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۴۷۶۱ احتمال افزایش مجدد قیمت مس به سوی سطح مقاومت ۴۷۹۱ وجود دارد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در نمودار زیر نشان داده است.

ذکر این نکته ضروری است که در سطوح فیبوناچی معامله گران تکنیکال سعی می‌کنند سریعتر و دقیق تر به این نکته پی ببرند که در چه نقطه ای از نمودار باید وارد و در چه نقطه ای از بازار خارج شد که این سطوح در نمودار زیر مشخص شده است.

ابزار فیبوناچی ریتریسمنت و اکسپنشن دو ابزاری هستند که این امکان را به معامله‌گر می‌دهند تا بتواند با درصد بالایی انتهای اصلاحات بازار را شناسایی کند. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی ۴۸۸۹ (بالاترین سطح ۳۰ سپتامبر) به ۴۶۳۳ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت قیمت مس در موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) می باشد. به باور ما قیمت مس در این موج از قدرت و توانایی زیادی برای رسیدن به سطح مقاومت ۴۸۲۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است. این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۴۷۶۱ منجر به کاهش قیمت این فلز به سوی سطح حمایت ۴۷۳۰ می شود.

در دو نمودار روزانه بعدی امروز در قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۷۲۹ افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۹۷ در نمودار زیر نشان داده است. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در نمودار زیر از منظر تحلیل تکنیکال قیمت آلومینیم آلیاژی از پتانسیل زیادی برای افزایش تا سطح مقاومت ۱۷۲۹ یا ۱۸۳۵ برخوردار است. در نمودار بعدی روزانه بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ نشان می دهد که سطح مقاومت مهم ۱۶۹۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شکسته شده است.

از آنجایی که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) می باشد، شکست این منطقه مقاومت به معنای افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی در میان مدت به سوی سطوح ۱۷۷۶ و ۱۸۵۷ دلار در هر تن تلقی می شود که در چارت روزانه بعدی مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم