قیمت جهانی اونس طلا در آستانه عبور از ۱۳۰۰ دلار پس از سخنرانی برنانکی

خوب ، همانطور که پیش بینی کرده بودیم شب گذشته پس از کنفرانس خبری برنانکی در بوستون آمریکا ، اونس طلا فرصتی برای اصلاح و جبران حرکت نزولی اخیر یافت و به نرخهای بالای ۲ هفته گذشته افزایش یافت.

در حقیقت صعود قیمت اونس طلا و نقره نشان دهنده واکنش بازار به سخنان برنانکی ریس بانک مرکزی آمریکا است که شب گذشته از سیاستهای پولی انبساطی و برنامه محرکهای اقتصادی حمایت کرد که نشانه های دقیق آن در لابه لای صحبتهای ایشان کاملا مشهود بود.

در واقع بن برنانکی رئیس فدرال رزرو شب گذشته برخلاف صحبتهای قبلی خود این بار بر تثبیت محرکهای اقتصادی تا زمان حصول اطمینان از بهبود بازار کار تاکید کرد . پس از انتشار صورتجلسه ملایم یا به اصطلاح (Dovish) بانک مرکزی آمریکا و سخنان برنانکی و به تبع آن تضعیف ارزش جهانی ایندکس دلار آمریکا ، قیمت جهانی اونس طلا به نزدیکی ۱۳۰۰ دلار افزایش یافت و نرخهای بالاتری  را در طی ۲ هفته گذشته لمس کرد .

به نظر می رسد که عدم تمایل بانک مرکزی آمریکا به توقف محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا (QE) در ماه سپتامبر برای فعالان بازار مسلم شده است و این تغییر لحن برنانکی خود را در ارزش اونس طلا و افزایش قابل توجه آن نشان داده است .

 از لحاظ تکنیکی به نظر می رسد که این روند تا منطقه ۱۳۳۱ و ۱۳۴۷ حفظ شود مخصوصا اگر قیمت بتواند امروز به بالای سطح مقاومت ۱۳۰۲ افزایش یابد . حمایت در منطقه ۱۲۷۳ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی ) قرار دارد.

در حال حاضر اونس طلا فاصله چندانی تا عدد ۱۳۰۰ ندارد و احتمال فتح این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود اونس طلا در موج صعودی c رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت و خود را به منطقه ۱۳۳۱ و حتی ۱۳۴۷ ( خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی ) نزدیک می کند که در نمودار زیر مشخص است.

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا