تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی بین سطح مقاومت ۱۲۸۰ و سطح حمایت ۱۲۶۹ به حرکت خود ادامه می دهد و در نتیجه انتظار می رود مابین نرخهای فوق در نوسان باشد تا شروع حرکات بازار بتواند قیمت را برای شکست یکی از این سطوح هدایت کند. از این رو برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

افزایش قیمت به بالای سطح ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت به سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود و این در حالی است که کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۱۲۶۹ می تواند منجر به اصلاح به سطوح ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۱۲۶۰ گردد.

حرکت بازگشتی قیمت از سطح ۱۲۴۱ (پایین ترین سطح ۷ اکتبر) در درون یک الگوی گوه افزایشی (rising wedge) شکل گرفته است که یک الگوی ادامه دهنده معمولی است. با توجه به اینکه این هفته اخبار مهم جلسه بانک مرکزی آمریکا، گزارش ماهیانه اشتغال آمریکا و هفته آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد توجه بازار است، انتظار می رود، تا زمانی که قیمت اونس طلا حرکتی را برای شروع یک روند صعودی به بالای سطح ۱۲۸۰ یا نزولی به پایین سطح ۱۲۶۹ آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

قیمت جهانی اونس طلا در پی انتشار خبری از اداره ی تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در خصوص تحقیق مجدد پرونده ایمیل های هیلاری کلینتون با افزایش به بالاترین نرخهای ۱ ماهه گذشته روبرو شده است. کمتر از دو هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده آمریکا روز جمعه اعلام کرد سرور ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون این نامزد ریاست جمهوری که در نظر سنجی ها از دونالد ترامپ پیشی گرفته است را برای تعیین اسناد حاوی اطلاعات طبقه بندی شده آن دوباره بررسی خواهد که این خبر در اواخر معاملات روز جمعه موجب تقویت قیمت جهانی اونس طلا تا سطح ۱۲۸۵ گردید و هم اکنون بین سطوح ۱۲۷۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱۲۸۰ در نوسان است.

از سوی دیگر تقاضای فیزیکی در آستانه ی فصل جشنواره هندی ها نیز فعلا قیمت اونس طلا را در نزدیکی نرخهای بالای یک ماهه گذشته حفظ کرده است و  از بالا نیز این هفته قیمت با سطوح مقاومت ۱۲۸۵ (بالاترین سطح روز جمعه) مواجه است و می بایست از این سطح مقاومت ۱۲۸۰ و ۱۲۸۵ با قدرت عبور کند تا با توجه به تقاضای فیزیکی هندی ها سیگنال خرید با هدف ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۳۰۴ صادر کند که تارگت ۱۲۹۲ در نمودار زیر مشخص شده است.

از آنجایی که هند دومین مصرف کننده بزرگ شمش در جهان است و به طور سنتی در طول جشنواره های مانند Diwali و Dhanteras از خرید طلا به عنوان هدیه استفاده می شود، انتظار می رود در کوتاه مدت این تقاضای فیزیکی در هند موجب تقویت قیمت اونس طلا شود و شروع حرکت اونس طلا می تواند تا زمانیکه این هفته بالای حمایت اصلی ۱۲۶۰ قرار دارد،  قیمت اونس طلا را به سوی سطوح بالای ۱۲۸۵ و ۱۲۹۲ هدایت کند.

در این هفته، مهمترین اخبار بازار مربوط به اعلام نرخ بهره بانکی آمریکا (FOMC) و اخبار اشتغال ایالات متحده آمریکا (NFP) است. اکنون، در آستانه اعلام اخبار مهم بانک مرکزی آمریکا، اشتغال در ایالات متحده آمریکا و همچنین هفته ی آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار داریم و قیمت اونس طلا همچنان از سطوح بالای که اواخر روز جمعه بدست آورده محافظت می کند و خبر روز جمعه تحقیق تازه ی اداره ی تحقیقات فدرال آمریکا درباره پرونده ی ایمیل های هیلاری کلینتون نیز همگام با اونس طلا شده است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۶۹ موجب حرکت اصلاحی به ترتیب به سوی سطوح ۱۲۶۵ و ۱۲۶۰ می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا