تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ16) سیگنال فروش صادر شده است و انتظار می رود تا محدوده ۴۷٫۲۴ و ۴۷٫۰۶ دلار در هر بشکه کاهش یابد و هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۸٫۹۲ خواهد بود. از نظر تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی قیمت از سطح ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) توسط دو خطوط فیبوناچی ریتریسمنت تحت کنترل قرار گرفته است.

یکی از این خطوط از موج افزایشی ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) است و دیگری از موج افزایشی کوتاه از سطح ۴۲٫۵۵ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) می باشد. هدف نزولی بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی بلند مدت و خط فیبوناچی ۵۰  درصدی از موج افزایشی کوتاه مدت در نظر گرفته شده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی کوتاه مدت که در سطح ۴۸٫۳۵ واقع شده به عنوان حمایت جزئی قیمت عمل کرده و ممکن است با برخورد قیمت به سطح حمایت ۴۸٫۳۵ مقداری به سطح مقاومت ۴۸٫۹۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) اصلاح کند و پس از آن به سوی سطوح ۴۷٫۲۴ و ۴۷٫۰۶ کاهش یابد.

از این رو برای امروز کاهش قیمت نفت آمریکا به زیر سطح ۴۸٫۱۰ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۴۸٫۳۵ و استمرار موج نزولی به سوی اهداف ۴۷٫۲۴ و ۴۷٫۰۶ می باشد. از منظر تحلیل فاندامنتال کاهش اخیر قیمت نفت عمدتا به خاطر آن است که هنوز هیچ یک از تولیدکنندگان اوپک تعهد خاصی برای پیوستن به محدود کردن سطح تولیدات از خود نشان نداده اند و فعالان بازار نفت در انتظار نشست اوپک در روز ۳۰ نوامبر هستند.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال (BRNZ16) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود بعد از یک حرکت اصلاحی جزئی به سطح مقاومت ۴۹٫۹۵ تا سطح حمایت ۴۸٫۸۰ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده اند.

در نمودار زیر قیمت نفت برنت به پایین سطح حمایت ۴۹٫۹۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C) کاهش یافته است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) می باشد و براساس این تجزیه و تحلیل ممکن است قیمت آن در این موج تا سطح ۴۸٫۸۰ ریزش داشته باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این حرکت نزولی را موج c در اختیار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰  اکتبر) است و هر چند در برخورد به سطح حمایت ۴۹٫۲۶ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) مقداری متوقف شده است اما هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۹٫۹۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد و برای امروز کاهش قیمت به زیر سطح ۴۹٫۲۶ سیگنال فروش تا سطح ۴۸٫۸۰ دلار در هر بشکه صادر خواهد کرد که این هدف در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت