تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۴۸۵۴ دلار در هر تن را لمس کند و این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C و بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت زیر نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت مس بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۴۸۸۹ (بالاترین سطح ۳۰ سپتامبر) به ۴۶۳۳ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر) تشکیل شده است که به عنوان آخرین مانع در برابر صعود قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۴۸۸۹ عمل کرده است.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت مس در این موج افزایشی C از توانایی و قدرت زیادی برای رسیدن به بالای سطح مقاومت ۴۸۸۹ برخوردار است و این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) می باشد که در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۸۲۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) منجر به کاهش قیمت به سطح ۴۷۹۱ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد. در هر صورت برای امروز روند حرکت قیمت مس را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت تا سطح مقاومت ۴۸۵۴ و ۴۸۸۹ ادامه داشته باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن هدف افزایشی ۱۷۲۹ که روز جمعه بدان اشاره کردیم هنوز معتبر است و این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار زیر نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد و در این موج توانسته است به بالای سطح مقاومت ۱۶۹۷ (خط فیبوناچی ۵۰  درصدی) برسد و هدف بعدی بر روی سطح ۱۷۲۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) مشخص است.

از نظر تحلیل تکنیکال دیر یا زود قیمت این فلز در موج افزایشی C تا سطح ۱۸۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش خواهد یافت و این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ – بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴ – به ۱۴۳۲) در نمودار بعدی نشان داده است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۶۹۷ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۵۰  درصدی) می باشد که در نمودار پایین آلومینیم آلیاژی مشخص شده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی این و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم