تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای امروز در قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود در صورت شکست سطح مقاومت ۱۲۸۰ (تثبیت کندل دو ساعته بالای آن) سیگنال افزایش و خرید به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۲۹۲ صادر کند و این حرکت را بررسی الگوی امواج الیوت و نسبتهای فیبوناچی در نمودار پایین نشان داده اند.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۳۴۳ (بالاترین سطح ۲۲ سپتامبر) به ۱۲۴۱ (پایین ترین سطح ۷ اکتبر) قرار دارد و هم اکنون قیمت در تلاش برای شکست آن است.

در نمودار زیر مقاومت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۴۱ تشکیل شده است و در این موج ممکن است تا نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۹۲ دست یابد که شرط آن تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۲۸۰ می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت اصلاحی تنها شکست و تثبیت کندل دو ساعته زیر سطح حمایت ۱۲۷۰ منجر به اصلاح به ترتیب به سطوح حمایت بعدی ۱۲۶۵ و ۱۲۶۰ می شود که این سناریو کمی بعید به نظر می رسد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت اونس طلا و هدفهای بعدی آن مشخص شده اند.

امروز قیمت جهانی اونس طلا بیشتر به خاطر کاهش ارزش دلار آمریکا و تقاضای خرید فیزیکی که پیشتر بدان اشاره کردیم در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۱۲۸۰ است و سرمایه گذاران همچنان در انتظار نتیجه ی جلسه ی فردا بانک مرکزی آمریکا (FOMC) و داده های اقتصادی آمریکا هستند تا سرنخ های از زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بدست آورند.

گزارش ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) نیز در روز جمعه اعلام خواهد شد و نیروی بازار در حال حاضر به نفع اونس طلا و نقره است و قیمتها به به صورت حلزونی شکل و آرام آرام در حال افزایش هستند و انتظار می رود نوسانات بازار با نزدیک شدن به انتخابات هفته آینده ریاست جمهوری آمریکا (۸ نوامبر) بیشتر شود.

 از سوی دیگر تقاضای فیزیکی در آستانه ی فصل جشنواره هندی ها نیز فعلا قیمت اونس طلا را در نزدیکی نرخهای بالای یک ماهه گذشته حفظ کرده است و از بالا نیز این هفته قیمت با سطوح مقاومت ۱۲۸۰ و ۱۲۸۵ (بالاترین سطح روز جمعه) مواجه است و می بایست از این سطوح مقاومت ۱۲۸۰ و ۱۲۸۵ با قدرت عبور کند تا با توجه به تقاضای فیزیکی هندی ها سیگنال خرید با هدف ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کند که تارگت ۱۲۹۲ در نمودار بالا مشخص شده است.

از آنجایی که هند دومین مصرف کننده بزرگ شمش در جهان است و به طور سنتی در طول جشنواره های مانند Diwali و Dhanteras از خرید طلا به عنوان هدیه استفاده می شود، انتظار می رود در کوتاه مدت این تقاضای فیزیکی در هند موجب تقویت قیمت اونس طلا شود و شروع حرکت اونس طلا می تواند تا زمانیکه این هفته بالای حمایت ۱۲۷۰ قرار دارد،  قیمت اونس طلا را به سوی سطوح بالای ۱۲۸۰ و ۱۲۸۵ هدایت کند.

در این هفته، مهمترین اخبار بازار مربوط به اعلام نرخ بهره بانکی آمریکا (FOMC) و اخبار اشتغال ایالات متحده آمریکا (NFP) است. اکنون، در آستانه اعلام اخبار مهم بانک مرکزی آمریکا، اشتغال در ایالات متحده آمریکا و همچنین هفته ی آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار داریم و قیمت اونس طلا همچنان از سطوح بالای که اواخر روز جمعه بعد از خبر تحقیقات جدید اداره ی تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در مورد ایمیل های کلینتون بدست آورده محافظت می کند و این خبر نیز همگام با اونس طلا شده است.

 در سایر تحولات آمار موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) بدون تغییر همان رقم رقبلی ۹۴۲٫۵۸۹ تن اعلام شد. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا، اخبار مهمی دیده نمی شود و تنها در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران اعلام آمارهای موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای ISM  توجه بازار را به خود جلب خواهد کرد.

برای این شاخص انتظار می رود در ماه اکتبر از رقم قبلی ۵۱٫۵ به ۵۱٫۷ افزایش یابد و برای آمار اشتغال موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای ISM نیز انتظار می رود از رقم قبلی ۴۹٫۷ به ۵۰ و بهای موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای ISM از رقم قبلی ۵۳٫۰۰ به ۵۴٫۰۰ افزایش یابند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا