تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ16) مثل دیروز دوباره سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۴۶٫۱۳ و ۴۵٫۵۶ دلار در هر بشکه کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت تایید کرده اند. از نظر تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی قیمت از سطح ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) توسط دو سطوح فیبوناچی تحت کنترل قرار گرفته است.

یک موج از افزایش سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) و دیگری از موج افزایشی کوتاه مدت از سطح ۴۲٫۵۵ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر). هدف نزولی به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج بلند مدت افزایشی و خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی کوتاه مدت یعنی سطوح ۴۶٫۱۳ و ۴۵٫۵۶ پیش بینی می شود.

همانطور که در نمودار روزانه بعدی مشخص است بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و خط روند افزایشی به هدف کاهشی ۴۵٫۲۴ برای قیمت نفت خام سبک آمریکا اشاره دارد که این سطح نزدیک به همان سطح ۴۵٫۵۶ است که در بالا بدان اشاره کردیم.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز همانطور که دیروز گفتیم کاهش اخیر قیمت نفت عمدتا به خاطر آن است که هنوز هیچ یک از تولیدکنندگان اوپک تعهد خاصی برای پیوستن به محدود کردن سطح تولیدات از خود نشان نداده اند و فعالان بازار نفت در انتظار نشست اوپک در روز ۳۰ نوامبر هستند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف های بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال (BRNF17) همانند دیروز دوباره سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود تا سطح حمایت ۴۷٫۳۸ ریزش داشته باشد و در صورت شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۴۶٫۵۴ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود هر یک از این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) تشکیل شده است. برای امروز خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۱٫۵۱ چندان حمایت مستحکم و قوی نیست و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این چرخه به هدف نزولی ۴۶٫۱۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) اشاره دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک برای امروز کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۴۷٫۹۰ شکست سطح حمایت ۴۷٫۳۸ را بیشتر تایید خواهد کرد و هدف نزولی ۴۶٫۵۱ دلار در هر بشکه را مشخص می سازد که این امر در کوتاه مدت دلیلی جز تضعیف واقعی قیمت نفت برنت ندارد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت