تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن ابتدا مقداری به سوی سطح ۴۸۴۰ دلار در هر تن اصلاح کند و بعد از آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۸۶۷ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار زیر نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) است و سطح مقاومت ۴۸۶۷ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C می باشد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) می باشد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت مس در این موج بعد از برخورد به سطح مقاومت ۴۸۶۷ به سوی خط روند رسم شده برگشته است با این حال هنوز در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطح ۴۹۴۰ برخوردار است و بعد از این حرکت اصلاحی دوباره با افزایش روبرو خواهد شد.

برای امروز افزایش قیمت به سطح ۴۸۸۰ تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۴۸۶۷ و افزایش قیمت آن به سوی سطح ۴۹۴۰ می باشد که در نمودار زیر مشاهده می کنید. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۴۸۲۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطح ۴۷۸۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در نزدیکی سطح مقاومت ۱۷۲۹ دلار در هر تن در نوسان باشد یا اینکه مقداری به سوی سطح حمایت ۱۷۰۹ اصلاح کند که در نمودار زیر به وضوح مشاهده می فرمایید.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و سطح حمایت قیمت نیز بر روی بالاترین سطح ۱۸ اوت یعنی حوالی سطح ۱۷۰۹ وجود دارد.

برای امروز چنانچه سطح حمایت ۱۷۰۹ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش محدود قیمت به سطح ۱۶۹۷ می شود و این در حالی است که در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۷۳۸ (بالاترین سطح ۳۱ اکتبر) تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۱۷۲۹ و هدف ۱۷۷۰ دلار در هر تن می باشد که در نمودار روزانه قیمت آلومینیم آلیاژی مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم