تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح حمایت ۴۸۲۲ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج افزایشی اخیر از سطح ۴۶۳۳ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر) نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این موج افزایشی قیمت در موج C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) صورت گرفته است و به نظر می رسد که این موج به سقف خود نزدیک شده باشد.

در چارت پایین با توجه به عدم توانایی قیمت در رسیدن به سطح مقاومت ۴۹۴۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) احتمال ریزش قیمت به سطح ۴۸۲۲ وجود دارد که شرط آن عبور قیمت از سطح حمایت ۴۸۶۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

الگوی واگرایی کاهشی در اندیکاتور مک دی (MACD) نیز تایید کننده کاهش قیمت مس می باشد و با  توجه به آنکه قیمت آن به زیر سطح حمایت ۴۸۹۸ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) کاهش یافته است احتمال ریزش قیمت به ترتیب تا سطوح ۴۸۶۷ و ۴۸۲۲ وجود دارد. لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸۹۸ موجب تقویت قیمت به سوی سطح مقاومت ۴۹۴۰ می شود که این سناریو برای امروز بعید است.

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۷۲۹ دلار در هر تن روبرو شود و ممکن است مقداری به سوی سطوح حمایت ۱۷۰۹ و ۱۶۹۷ اصلاح کند و تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) شکل گرفته است و بعد از آنکه به بالای سطح ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) رسید دوباره به سوی این سطح برگشته است و از نظر تحلیل تکنیکال عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۷۲۹ باعث این پول بک قیمت شده است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۶۹۷ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش بیشتر تا سطح ۱۶۶۴ می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۷۴۰ (بالاترین سطح ۱ نوامبر) شکسته شود موجب تایید شکست سطح مقاومت ۱۷۲۹ و هدف افزایشی ۱۷۷۰ دلار در هر تن خواهد شد که این تارگت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی در نمودار روزانه قیمت آلومینیم آلیاژی به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم