تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

نتیجه نظرسنجی سراسری و ملی در آمریکا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ توانسته با اختلاف یک الی دو درصدی در برابر کلینتون، از نامزد دموکرات انتخابات پیشی بگیرد که همین مساله موجب تقویت یورو در مقابل دلار آمریکا به بالاترین نرخهای سه هفته گذشته شده است. از نظر تحلیل تکنیکال این جفت ارز در صورتیکه سطح مقاومت ۱٫۱۱۰۸ با قدرت شکسته شود موجب تقویت به ترتیب به سطوح ۱٫۱۱۳۵ و ۱٫۱۱۵۹ می شود که این منطقه بر روی خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ ، ۵۵ روزه ، بالاترین سطح ۱۱ اکتبر و کف ابر ایچیموکوی روزانه قرار دارند و با توجه به شکست سطح ۱٫۱۰۴۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) چنانچه سطح مقاومت ۱٫۱۱۰۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نیز شکسته شود، تارگت بعدی بر روی سطح ۱٫۱۱۶۹ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی دیده می شود. برای امروز سطوح حمایت اولیه بر روی منطقه ۱٫۱۰۷۰ ، ۱٫۱۰۶۵ و ۱٫۱۰۵۰ تشکیل شده اند. امروز ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران بازار در انتظار نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است و قویا پیش بینی می شود نرخ بهره آمریکا تغییری نیابد و احتمالا بانک فدرال رزرو آمریکا ترجیح دهد تا بیانیه ی نه چندان قاطعی صادر نکند و تصمیم گیری های مهم را به بعد از انتخابات محول کند. از این رو این احتمال از هم اکنون در بازارها بوجود آمده است که خبر امروز بانک مرکزی آمریکا یا حتی گزارش روز جمعه اشتغال ماهیانه آمریکا چندان مورد توجه بازار قرار نگیرد زیرا در حال حاضر تمرکز بازار به مسایل سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیشی گرفتن دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه از کلینتون در برخی نظر سنجی های ملی آمریکا آنهم پس از تحقیقات تازه اف. بی .آی درباره ایمیل های کلینتون است.

پوند – دلار آمریکا

نتیجه نظرسنجی سراسری و ملی در آمریکا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ توانسته با اختلاف یک الی دو درصدی در برابر کلینتون، از نامزد دموکرات انتخابات پیشی بگیرد که همین مساله موجب کاهش ارزش دلار آمریکا و اصلاح پوند به بالاترین نرخهای ۳ هفته گذشته شده است. از نظر تحلیل تکنیکال امروز این جفت ارز با سطوح مقاومت ۱٫۲۳۵۰ و ۱٫۲۳۶۵ (بالاترین سطح ۱۱ اکتبر) مواجه است. قرار است این پنجشنبه دادگاه عالی انگلیس حکم خود را در مورد ماده ۵۰ معاهده لیسبون درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صادر کند. اگر حکم صادره، مجلس این کشور را وارد تصمیم گیری در مورد خروج این کشور از اروپا کند، شانس خروج نرم (soft Brexit) نسبت به خروج سخت (hard Brexit) بیشتر می شود و ممکن است پوند در مقابل دلار آمریکا با شکست سطح مقاومت ۱٫۲۳۶۵ با حرکت اصلاحی روبرو شود. سطوح حمایت کوتاه مدت در منطقه ۱٫۲۲۲۰ و ۱٫۲۲۰۰ تشکیل شده است و برای حرکت نزولی لازم است به پایین این منطقه حمایت کاهش یابد. از این رو این هفته بیشتر توجه بازار به حکم دادگاه عالی انگلیس و همچنین نتیجه نشست MPC  (کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی انگلیس) در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی جدید این کشور در روز پنجشنبه خواهد بود که انتظار می رود تغییری در میزان نرخ بهره بانکی (%۰٫۲۵) و برنامه خرید اوراق قرضه (۴۳۵ میلیارد پوند) اعمال نگردد.

دلار آمریکا- ین ژاپن

در این جفت ارز نتیجه نظرسنجی سراسری و ملی در آمریکا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ توانسته با اختلاف یک الی دو درصدی در برابر کلینتون، از نامزد دموکرات انتخابات پیشی بگیرد که همین مساله موجب کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن به پایین سطح ۱۰۳٫۵۲ (سقف ابر ایچیموکو) و ۱۰۳٫۴۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شده است و سیگنال کاهش به سوی سطوح ۱۰۳٫۰۰ و ۱۰۲٫۸۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۰۰٫۰۹ به ۱۰۵٫۵۴) صادر کرده است. با توجه به جو ریسک گریزی در بازارها، شاهد شکل گیری موج جدید نزولی در این جفت ارز هستیم و ممکن است معامله گران روزانه تمایل به ادامه حرکت کاهشی تا سطوح ۱۰۳٫۰۰ و ۱۰۲٫۸۱ داشته باشند. سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۰۴٫۲۵ و ۱۰۴٫۴۵ تشکیل شده اند. امروز ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران بازار در انتظار نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است و قویا پیش بینی می شود نرخ بهره آمریکا تغییری نیابد و احتمالا بانک فدرال رزرو آمریکا ترجیح دهد تا بیانیه ی نه چندان قاطعی صادر نکند و تصمیم گیری های مهم را به بعد از انتخابات محول کند.

یورو – ین ژاپن

قیمت این جفت ارز بدلیل تاثیر ارزهای متقاطع بر یکدیگر خود را در پایین سطح مقاومت ۱۱۵٫۲۶ (سقف ابر ایچیموکو) نگه داشته است و به سوی سطح ۱۱۴٫۵۱ و خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۱۲٫۶۲ اصلاح کرده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و ۲۱ روزه گذشته می باشد. نظرسنجی سراسری و ملی در آمریکا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ توانسته با اختلاف یک الی دو درصدی در برابر کلینتون، از نامزد دموکرات انتخابات پیشی بگیرد که این مساله موجب ریسک گریزی در بازارها و کاهش شاخصهای سهام بین الملل و تقویت ین ژاپن به عنوان دارایی مطمئن شده است. سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۱۴٫۱۶ و ۱۱۳٫۶۸ تشکیل شده اند و ابر ایچیموکو محدوده ۱۱۳٫۸۴ تا ۱۱۵٫۲۶ را پوشش داده است.

یورو پوند

از منظر تحلیل تکنیکال در میان مدت و بلند مدت هدف این روند افزایشی به ترتیب بر روی سطوح ۰٫۹۱۴۰ (بالاترین سطح ۱۱ اکتبر) ، ۰٫۹۴۰۳ ، ۰٫۹۴۱۳ (بالاترین سطح اکتبر ۲۰۰۹) در نظر گرفته شده است و تارگت بعد از آن در سطح ۰٫۹۴۹۱ پیش بینی می شود. سطوح حمایت اولیه بر روی ۰٫۹۰۰۰ و ۰٫۸۹۸۰ قرار دارند. از این رو در مجموع به نظر می رسد که بازار جهت خود را می داند و کلیت داستان را برای روند اصلی این جفت ارز عوض نخواهد کرد و در ایده ال ترین شرایط تک موج (noise) کوتاهی به نمودار اضافه خواهد شد. بنابراین در بلند مدت نیز نمی توان انتظار کاهش این جفت ارز را داشت چون حتی اگر در کوتاه مدت هم تضعیف شود این کاهش ها را می توان به حساب امواج تکنیکی و اصلاحی گذاشت و از لحاظ بنیادین و تکنیکال در میان مدت و بلند مدت ادامه روند صعودی یورو در مقابل پوند به سوی نرخهای بالای ۰٫۹۱۴۰ محتمل ترین سناریوی موجود است. این هفته بیشتر توجه بازار به حکم دادگاه عالی انگلیس در مورد ماده ۵۰ معاهده لیسبون و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و همچنین نتیجه نشست MPC  (کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی انگلیس) در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی جدید این کشور در روز پنجشنبه خواهد بود که انتظار می رود تغییری در میزان نرخ بهره بانکی (%۰٫۲۵) و برنامه خرید اوراق قرضه (۴۳۵ میلیارد پوند) اعمال نگردد.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در این جفت ارز نتیجه نظرسنجی سراسری و ملی در آمریکا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ توانسته با اختلاف یک الی دو درصدی در برابر کلینتون، از نامزد دموکرات انتخابات پیشی بگیرد که همین مساله موجب کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس شده است و قیمت از سطح ۰٫۹۹۹۰ (بالاترین سطح ۲۵ اکتبر) به ۰٫۹۶۹۶ کاهش داشته است و زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۰٫۹۶۴۰ (پایین ترین سطح ۲۹ سپتامبر) فراهم آورده است. در شرایط نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و عدم قطعیت در این خصوص معمولا دو اتفاق رخ می دهد یکی اینکه فرانک سویس که از امنیت بالایی برخوردار است محبوب می شود و در نتیجه دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس تضعیف می شود و دوم آنکه پدیده معاملات انتقالی (Carry Trade) یا همان فروش دارایی های کم بازده (فرانک سویس) بی اثر می شود. در طی  ۲۴ ساعته گذشته نیز دقیقا چنین شد و به همراه کاهش دلار آمریکا ارزهایی مثل فرانک سویس که نرخ بهره پایینی دارند و معمولا برای Carry Trader ها جذابیت دارند با بی اثر شدن این پدیده، تقویت شده اند. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۰٫۹۷۳۰ ، ۰٫۹۷۵۰ و ۰٫۹۷۷۰ تشکیل شده اند. امروز ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران بازار در انتظار نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است و قویا پیش بینی می شود نرخ بهره آمریکا تغییری نیابد و احتمالا بانک فدرال رزرو آمریکا ترجیح دهد تا بیانیه ی نه چندان قاطعی صادر نکند و تصمیم گیری های مهم را به بعد از انتخابات محول کند.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این جفت ارز قیمت آن روز گذشته پس از انتشار بیانیه کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی استرالیا تا بدین لحظه مقداری به نرخهای بالای ۰٫۷۶۷۰ اصلاح کرده است و در بیانیه خود ضمن تثبیت نرخ بهره در عدد %۱٫۵ اعلام کرد اقتصاد این کشور در سال آینده به رشد بالقوه خود نزدیک می شود و این کمیته به ارزیابی تاثیر کاهش های قبلی نرخ بهره در ماه اوت و مه خواهد پرداخت. با این حال با توجه به جو ریسک گریزی پس از آنکه نتیجه نظرسنجی سراسری و ملی در آمریکا نشان داد که دونالد ترامپ توانسته با اختلاف یک الی دو درصدی در برابر کلینتون، از نامزد دموکرات انتخابات پیشی بگیرد و همچنین از نظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت آن پایین سطوح مقاومت ۰٫۷۶۷۵ و ۰٫۷۷۰۰ تثبیت شده است، حرکت در روندی نزولی باقی خواهد ماند و اندیکاتور RSI نیز سیگنال فروش به سوی سطوح صادر کرده است مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۰٫۷۷۱۰ با قدرت شکسته شود.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

نتیجه نظرسنجی سراسری و ملی در آمریکا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ توانسته با اختلاف یک الی دو درصدی در برابر کلینتون، از نامزد دموکرات انتخابات پیشی بگیرد که همین مساله موجب تقویت دلار نیوزلند در مقابل دلار آمریکا به سوی سطح ۰٫۷۳۰۰ شده است و با توجه به شکست خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۵۵ روزه گذشته موجب تقویت قیمت به سوی سقف ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه با هدف های ۰٫۷۳۶۰ و ۰٫۷۳۷۰ می شود. اکنون امروز با نگاهی به حرکت دلار نیوزلند درصدد یافتن فرصتهای مجدد برای خرید بالای سطح ۰٫۷۳۰۰ هستیم و با توجه به تثبیت قیمت بالای خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ ، ۵۵ روزه و کف ابر ایچیموکو روند کوتاه مدت افزایشی است.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این جفت ارز قیمت آن همچنان با قدرت در بالای خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه گذشته تثبیت شده است و سیگنال خرید با هدف اولیه ۱٫۳۴۳۰ و پس از آن سطوح ۱٫۳۴۶۱ و ۱٫۳۵۷۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی سال ۲۰۱۶) صادر کرده اند و در حرکت نزولی سطوح حمایت زیادی در ۱٫۳۳۵۰ و ۱٫۳۳۳۰ تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال اگر امروز قیمت این جفت ارز موفق به شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت مهم ۱٫۳۴۳۰ شود باید منتظر ماند و حرکت بازار را به سوی سطوح ۱٫۳۴۶۱ و پس از آن سطح ۱٫۳۵۷۵ دنبال کرد. حرکت اصلاحی قیمت نفت آمریکا به نرخهای پایین نیز بر روند این جفت ارز تاثیر مثبت گذشته است و این حرکت نشان دهنده شروع روندی جدید – و افزایشی – برای دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا به نرخهای بالای سطح ۱٫۳۴۳۰ است. برای امروز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱٫۳۳۵۰ و ۱٫۳۳۳۰ تشکیل شده اند. از نظر تحلیل بین بازاری نیز حرکت اصلاحی قیمت نفت به نرخهای پایین نیز به تقویت بیشتر دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا کمک کرده است و دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا همچنان در روندی صعودی به حرکت خود ادامه می دهد. در این صورت اولین هدف نرخ ۱٫۳۴۳۰ و هدف بعدی نرخ ۱٫۳۵۷۵ خواهد بود.

 شاخص دلار آمریکا

 شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) پس از آنکه نتیجه نظرسنجی سراسری و ملی در آمریکا نشان  داد که دونالد ترامپ توانسته با اختلاف یک الی دو درصدی در برابر کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات پیشی بگیرد به کمترین نرخهای سه هفته گذشته کاهش یافته است و با توجه به شکست سطح ۹۷٫۵۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) سیگنال کاهش به سوی سطح ۹۶٫۸۸ صادر کرده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد. امروز ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران بازار در انتظار نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است و قویا پیش بینی می شود نرخ بهره آمریکا تغییری نیابد و احتمالا بانک فدرال رزرو آمریکا ترجیح دهد تا بیانیه ی نه چندان قاطعی صادر نکند و تصمیم گیری های مهم را به بعد از انتخابات محول کند. از این رو این احتمال از هم اکنون در بازارها بوجود آمده است که خبر امروز بانک مرکزی آمریکا یا حتی گزارش روز جمعه اشتغال ماهیانه آمریکا چندان مورد توجه بازار قرار نگیرد زیرا در حال حاضر تمرکز بازار به مسایل سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیشی گرفتن دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه از کلینتون در برخی نظر سنجی های ملی آمریکا آنهم پس از تحقیقات تازه اف. بی. آی درباره ایمیل های کلینتون است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا