تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۴۹۴۰ دلار در هر تن با مقاومت مواجه شود و به سقف خود برسد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و اندیکاتور مک دی (MACD) در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود قیمت مس در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) قرار گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که قیمت مس در نزدیکی سطح ۴۹۴۰ به پیک و سقف خود رسیده است.

در چارت پایین واگرایی کاهشی در اندیکاتور مک دی (MACD) نشان دهنده آن است که قیمت در این موج به حالت اشباع خود رسیده است و از سوی دیگر در نمودار روزانه الگوی مرد حلق آویز (hanging man) نیز به واژگونی روند صعودی اشاره دارد که در نمودار بعدی به وضوح مشخص شده است.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۹۴۰ با قدرت شکسته شود تنها موجب افزایش کوتاه قیمت به سطح ۴۹۸۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۴۸۹۸ شکسته شود به منزله ی صدور سیگنال فروش مس تا سطح ۴۸۶۷ می باشد که در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۶۹۷ را تاچ کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۱۶۶۴ صادر خواهد کرد که این هدف را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج بعد از رسیدن به سطح مقاومت ۱۷۲۹ از قدرت و پتانسیل خود را از دست داده است و این احتمال قویا وجود دارد که با تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۶۶۴ کاهش یابد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۱۷۲۹ موجب استمرار موج افزایشی C به سوی سطح ۱۷۷۰ دلار در هر تن می شود که این سطح را بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم