تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم قیمت مدتی بین سطوح ۱۲۹۲ و ۱۳۰۸ در نوسان است تا یکی از سطوح فوق شکسته شود و جهت بازار مشخص گردد. هر چند روز گذشته پس از شکست سطح ۱۲۹۲ تا سطح ۱۲۸۵ پایین آمد اما قدرت ماندن در زیر این سطح را نداشت و دوباره به بالای سطح ۱۳۰۰ افزایش یافته است و هنوز سطح ۱۲۹۲ حمایت شده است.

در حرکت افزایشی چنانچه امروز سطح مقاومت ۱۳۰۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) با قدرت شکسته شود در موج c سیگنال خرید به سطوح ۱۳۱۶ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) و ۱۳۲۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸  درصدی)  صادر خواهد کرد که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۷۴ (بالاترین سطح ۶ جولای) است.

در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و پس از آن سطح ۱۲۸۵ با قدرت شکسته شوند منجر به برگشت قیمت به سوی سطوح ۱۲۷۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱۲۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود. از این رو برای امروز قیمت فعلا در روندی خنثی مابین سطوح ۱۲۹۲ و ۱۳۰۸ قرار دارد.

بهتر است منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح و تثبیت کندل دو ساعته شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. لازم به ذکر است اخبار اشتغال آمریکا که امروز در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار امروز توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

اخبار متعددی که امروز در بازار آمریکا منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت اونس طلا را فراهم آورد و در این میان، بی شک، آمار ماهیانه اشتغال آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. هر چند این شاخص یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین اخبار بازار به شمار می رود اما توجه اصلی بازار به انتخابات هفته آینده ریاست جمهوری آمریکا معطوف شده است.

در مجموع احساسات بازار بعد از اعلام خبر تحقیقات اف. بی. آی برای انجام تحقیقات در مورد سرور ایمیل شخصی کلینتون به نفع خریداران طلا تغییر کرده است و هر حرکت اصلاحی به نرخهای پایین می تواند فرصتی برای خریداران طلا فراهم آورد.

انتظار می رود، رقابت تنگاتنگ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان به عنوان سنتیمنت اصلی بازار بر تمامی اخبار و رویدادهای اقتصادی تاثیر گذار باشد و تا بازگشت آرامش پایدار به بازارها، حرکت اونس طلا متاثر از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بماند.

امروز آمار ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) اعلام خواهد شد و در واقع مهمترین خبر روز می باشد اما با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (سه شنبه هفته آینده) احتمال نادیده گرفته شدن خبر امروز وجود دارد.

نکته قابل توجهی دیگر که باید مد نظر قرار گیرد آن است که پیشی گرفتن دونالد ترامپ از کلینتون در ایالات های مهم تگزاس، آریزونا و جورجیا به مساله مهمی برای بازار تبدیل شده و اظهار نگرانی برخی از فعالان بازار در خصوص احتمال پیروزی ترامپ قابل تامل است.

در صورتیکه ترامپ در انتخابات هفته آینده ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود احتمال افزایش قیمت اونس طلا وجود دارد. در هر صورت فارغ از تاثیر آمار اشتغال آمریکا  که امروز اعلام می شود روند کلی اونس طلا همچنان افزایشی است و حتی در صورت کاهش، این امواج همانند دیروز مقطعی خواهند بود.

در سایر تحولات امروز آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر با ۴٫۴۳ تن افزایش به ۹۴۹٫۶۸۸ تن رسید و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه ی بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا