تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۸۹۸ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و اندیکاتور یک ساعته مک دی MACD در چارت زیر نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این موج افزایشی از سطح ۴۶۳۳ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر) رو به اتمام است و این موج در قالب موج C تشکیل شده است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) می باشد. از نظر تحلیل تکنیکال این موج در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است که چنین ساختاری بیانگر آن است که قیمت مس در موج C به سقف و پیک خود نزدیک شده است.

از سوی دیگر واگرایی کاهشی در نمودار یک ساعته مک دی MACD نشان می دهد قیمت مس از شروع حرکت افزایشی در این موج خسته شده است و به زیر سطح حمایت ۴۹۴۰ کاهش یافته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج C قرار داشت که شکسته شد و حمایت بعدی بر روی سطح ۴۸۹۸ دیده می شود.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۴۹۴۰ که برای امروز مقاومت مهم محسوب می شود می تواند باعث افزایش آن به سوی سطح ۴۹۶۱ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) شود. امروز در ایالات متحده آمریکا اخبار وضعیت اشتغال ماه اکتبر منتشر خواهد شد.

در این گزارش، شاخصهای مرتبط با بازار کار در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام می شوند که مهمترین آنها نرخ بیکاری یا به عبارتی درصد تعداد بیکاران و (NFP) تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه (به استثنای مشاغلی که در حوزه کشاروزی ایجاد شده است) می باشد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۱۶۹۷ دلار در هر تن را لمس کند که این موضوع را ناتوانی قیمت این فلز در شکست سطح مقاومت مستحکم ۱۷۲۹ در چارت زیر نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می کنید این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است. سطح مقاومت پیشین هم اکنون تبدیل به حمایت این فلز شده است که روز ۱۳ اکتبر سبب حرکت اصلاحی عمیقی شد.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح مقاومت فعلی ممکن است دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی را به سوی سطح ۱۶۶۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) هدایت کند و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۷۲۹ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن سیگنال افزایش در راستای استمرار موج C به سطح ۱۷۷۰ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم