تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

از نظر تحلیل تکنیکال این جفت ارز با توجه به شکست سطح مقاومت ۱٫۱۱۰۷ به ترتیب به سطوح ۱٫۱۱۳۵ و ۱٫۱۱۵۹ افزایش می یابد که این منطقه بر روی خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ ، ۵۵ روزه ، بالاترین سطح ۱۱ اکتبر و کف ابر ایچیموکوی روزانه قرار دارند و با توجه به شکست سطح ۱٫۱۰۴۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و سطح مقاومت ۱٫۱۱۰۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تارگت بعدی بر روی سطح ۱٫۱۱۶۹ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی دیده می شود. برای امروز سطوح حمایت اولیه بر روی منطقه ۱٫۱۰۶۵ و ۱٫۱۰۵۰ تشکیل شده اند. تمایلات بازار نیز پس از انتشار بیانیه نرخ بهره و بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) و توجه بازار از مسایل اقتصادی به مسایل سیاسی همچنان در مسیر تضعیف دلار آمریکا است. امروز آمار ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) اعلام خواهد شد و در واقع مهمترین خبر روز می باشد اما با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (سه شنبه هفته آینده) احتمال نادیده گرفته شدن خبر امروز وجود دارد.

پوند – دلار آمریکا

ارزش پوند در مقابل دلار آمریکا پس از بیانیه روز گذشته بانک مرکزی انگلیس (BoE) به بالاترین نرخهای ۱ ماهه گذشته افزایش یافته است و در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۱٫۲۵۰۰ می باشد. در واقع بعد از انتشار بیانیه شدیدالحن بانک مرکزی انگلیس مبنی بر اینکه این کمیته قصد کاهش نرخ بهره را ندارد و حتی شانس افزایش نرخ بهره زیاد شده است، ارزش پوند در بازارها به شدت تقویت شد و نرخ بازهی اوراق قرضه انگلیس (Gilt) با افزایش روبرو شد. بانک مرکزی انگلیس از تاثیر کاهش اخیر ارزش پوند بر چشم انداز تورم ابراز نگرانی کرد و پیش بینی نرخ تورم خود را برای سال آینده از %۲٫۰۰ به %۲٫۷ افزایش داد. پیش از این خبر نیز رای دادگاه عالی انگلیس مبنی بر آنکه اجرای کردن ماده ۵۰ لیسبون و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا منوط به موافقت پارلمان است به تقویت بیشتر پوند کمک کرده است. از نظر تحلیل تکنیکال با توجه به شکست خط میانگین متحرک ۳۰ روزه چنانچه کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱٫۲۵۰۰ بسته شود، احتمال ادامه ی افزایش پوند به ترتیب به سطوح ۱٫۲۶۰۰ ، ۱٫۲۷۶۰ (بالاترین سطح ۶ اکتبر) و ۱٫۲۸۴۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۵۰۲۲ به ۱٫۱۴۹۱) وجود دارد.

دلار آمریکا- ین ژاپن

در این جفت ارز همانطور که دیروز گفته شد کمتر از پنج روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظرسنجی ها از رقابت تنگاتنگ دو نامزد احزاب انتخاباتی این کشور حکایت دارد و نکته قابل توجهی دیگر که باید مد نظر قرار گیرد آن است که پیشی گرفتن دونالد ترامپ از کلینتون در ایالات های مهم تگزاس، آریزونا و جورجیا به مساله مهمی برای بازار تبدیل شده و اظهار نگرانی برخی از فعالان بازار در خصوص احتمال پیروزی ترامپ قابل تامل است. در صورتیکه ترامپ در انتخابات هفته آینده ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود احتمال کاهش ارزش دلار آمریکا وجود دارد. این مساله فعلا قیمت این جفت ارز را پایین سطوح مقاومت ۱۰۳٫۴۵ و ۱۰۳٫۵۰ تثبیت کرده است و منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن به پایین سطح حمایت ۱۰۲٫۸۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شده است که اگر موفق به شکست سطح حمایت مهم ۱۰۲٫۵۰ شود، سیگنال کاهش به سوی سطوح ۱۰۲٫۱۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۰۲٫۰۰ صادر خواهد کرد. با توجه به جو ریسک گریزی در بازارها، شاهد شکل گیری موج جدید نزولی در این جفت ارز هستیم و ممکن است معامله گران روزانه تمایل به ادامه حرکت کاهشی تا سطوح ۱۰۲٫۵۰ و ۱۰۲٫۱۶ داشته باشند مخصوصا اگر امروز آمار اشتغال آمریکا کمتر از حد پیش بینی بازار (۱۷۵۰۰۰) اعلام شود. منطقه مقاومت مهم روزانه بر روی ۱۰۳٫۴۶ تا ۱۰۳٫۵۲ تشکیل شده است. تمایلات بازار نیز پس از انتشار نرخ بهره و بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) و توجه بازار از مسایل اقتصادی به مسایل سیاسی همچنان در مسیر تضعیف دلار آمریکا است.

یورو – ین ژاپن

در این جفت ارز این انتظار وجود دارد به خاطر نزدیک شدن به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تشدید نگرانی ها از رقابت تنگاتنگ دو نامزد احزاب انتخاباتی شاهد تضعیف قیمت این این جفت ارز باشیم مخصوصا اینکه قیمت خود را پایین سقف ابر ایچیموکو تثبیت کرده است. از این رو  بدلیل تاثیر ارزهای متقاطع بر یکدیگر خود را در پایین سطح مقاومت ۱۱۵٫۲۶ (سقف ابر ایچیموکو) نگه داشته است و به نرخهای پایین سطوح ۱۱۴٫۵۱ و به زیر خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۱۲٫۶۲ اصلاح کرده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و ۲۱ روزه گذشته می باشد. کمتر از پنج روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و نظرسنجی ها از رقابت تنگاتنگ دو نامزد احزاب انتخاباتی این کشور حکایت دارد. نکته قابل توجهی دیگر که باید مد نظر قرار گیرد آن است که پیشی گرفتن دونالد ترامپ از کلینتون در ایالات های مهم تگزاس، آریزونا و جورجیا به مساله مهمی برای بازار تبدیل شده و اظهار نگرانی برخی از فعالان بازار در خصوص احتمال پیروزی ترامپ قابل تامل است. حمایت به ترتیب بر روی ۱۱۴٫۰۰ ، ۱۱۳٫۷۲ (کف ابر ایچیموکو) و ۱۱۳٫۶۸ تشکیل شده اند و می بایست این منطقه با قدرت شکسته شوند تا به سطوح ۱۱۳٫۰۷ و ۱۱۲٫۰۸ کاهش یابد. در حال حاضر ابر ایچیموکو محدوده ۱۱۳٫۷۲ تا ۱۱۵٫۲۶ را پوشش داده است و از بالا خریدارن تنها با شکست و تثبیت بالای سقف ابر ایچیموکو با تارگت ۱۱۶٫۲۹ وارد بازار خواهند شد.

یورو پوند

در این جفت ارز هر چند بعد از اخبار دیروز دادگاه عالی انگلیس و بانک مرکزی این کشور شاهد کاهش قیمت این جفت ارز تا سطح ۰٫۸۸۵۸ بودیم اما از منظر تحلیل تکنیکال در میان مدت و بلند مدت هدف این روند افزایشی به ترتیب بر روی سطوح ۰٫۹۱۴۰ (بالاترین سطح ۱۱ اکتبر) ، ۰٫۹۴۰۳ ، ۰٫۹۴۱۳ (بالاترین سطح اکتبر ۲۰۰۹) در نظر گرفته شده است و تارگت بعد از آن در سطح ۰٫۹۴۹۱ پیش بینی می شود. سطوح حمایت اولیه بر روی ۰٫۸۸۶۰ و ۰٫۸۸۵۰ قرار دارند. از این رو در مجموع به نظر می رسد که بازار جهت خود را می داند و کلیت داستان را برای روند اصلی این جفت ارز عوض نخواهد کرد و در ایده ال ترین شرایط تک موج (noise) کوتاهی به نمودار اضافه خواهد شد. بنابراین در بلند مدت نیز نمی توان انتظار کاهش این جفت ارز را داشت چون حتی اگر در کوتاه مدت هم تضعیف شود این کاهش ها را می توان به حساب امواج تکنیکی و اصلاحی گذاشت و از لحاظ بنیادین و تکنیکال در میان مدت و بلند مدت تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت اصلی ۰٫۸۸۲۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد، ادامه روند صعودی یورو در مقابل پوند به سوی نرخهای بالای ۰٫۹۱۴۰ محتمل ترین سناریوی موجود است.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در این جفت ارز نکته قابل توجهی که باید مد نظر قرار گیرد آن است که پیشی گرفتن دونالد ترامپ از کلینتون در ایالات های مهم تگزاس، آریزونا و جورجیا به مساله مهمی برای بازار تبدیل شده و اظهار نگرانی برخی از فعالان بازار در خصوص احتمال پیروزی ترامپ قابل تامل است. در صورتیکه ترامپ در انتخابات هفته آینده ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود احتمال کاهش ارزش دلار آمریکا وجود دارد که همین مساله موجب کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس شده است و قیمت از سطح ۰٫۹۹۹۰ (بالاترین سطح ۲۵ اکتبر) به ۰٫۹۶۹۵ کاهش داشته است و زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۰٫۹۶۴۰ (پایین ترین سطح ۲۹ سپتامبر) فراهم آورده است، مخصوصا اگر امروز آمار اشتغال آمریکا کمتر از حد پیش بینی بازار (۱۷۵۰۰۰) اعلام شود. همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم در شرایط نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و عدم قطعیت در این خصوص معمولا دو اتفاق رخ می دهد یکی اینکه فرانک سویس که از امنیت بالایی برخوردار است محبوب می شود و در نتیجه دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس تضعیف می شود و دوم آنکه پدیده معاملات انتقالی (Carry Trade) یا همان فروش دارایی های کم بازده (فرانک سویس) بی اثر می شود. در روزهای گذشته نیز دقیقا چنین شد و به همراه کاهش دلار آمریکا ارزهایی مثل فرانک سویس که نرخ بهره پایینی دارند و معمولا برای Carry Trader ها جذابیت دارند با بی اثر شدن این پدیده، تقویت شده اند. سطوح مقاومت روزانه به ترتیب بر روی ۰٫۹۷۶۰ ، ۰٫۹۷۷۰ و ۰٫۹۷۸۰ تشکیل شده اند. تمایلات بازار نیز پس از انتشار نرخ بهره و بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) و توجه بازار از مسایل اقتصادی به مسایل سیاسی همچنان در مسیر تضعیف دلار آمریکا است.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این جفت ارز قیمت آن همچنان با منطقه مقاومت ۰٫۷۷۰۰ و ۰٫۷۷۱۰ مواجه است و از نظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت آن پایین سطوح مقاومت ۰٫۷۷۰۰ و ۰٫۷۷۱۰ تثبیت شده است، حرکت در روندی نزولی باقی خواهد ماند و اندیکاتور RSI نیز سیگنال فروش به سوی سطوح پایین ۰٫۷۶۶۰ و ۰٫۷۶۵۰ صادر کرده است مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۰٫۷۷۱۰ با قدرت شکسته شود. با این حال، باز هم باید منتظر اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری باشیم. شاید تا آن هنگام این جفت ارز به ادامه حرکت در روندی خنثی بین سطوح ۰٫۷۶۱۰ و ۰٫۷۷۱۰ ادامه دهد. در حرکت افزایشی نیز شکست قدرتمند سطح مقاومت ۰٫۷۷۱۰ موجب تقویت به سوی سطوح ۰٫۷۷۳۰ و ۰٫۷۷۶۰ می شود و هدف بعدی بر روی سطح ۰٫۷۸۳۶ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۶) خواهد بود. از نظر تحلیل فاندامنتالی امروز بار دیگر در ایالات متحده آمریکا اخبار وضعیت اشتغال ماه اکتبر منتشر خواهد شد. در این گزارش، شاخصهای مرتبط با بازار کار در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام می شوند که مهمترین آنها نرخ بیکاری یا به عبارتی درصد تعداد بیکاران و (NFP) تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه (به استثنای مشاغلی که در حوزه کشاروزی ایجاد شده است) می باشد که این شاخص تعداد کارکنانی را که چه به صورت پاره وقت و یا تمام وقت در بخشهای خصوصی و دولتی آمریکا مشغول بکار شده و حقوق دریافت کرده اند را معین می کند. علاوه بر این دو مولفه بسیار مهم که همواره مورد توجه بازار بوده اند و واکنشهای متعددی را به همراه داشته اند، میانگین کار هفتگی و میانگین درآمد ساعتی نیز از دیگر شاخصهای وضعیت اشتغال است که همگی در اولین جمعه هر ماه میلادی منتشر می شوند.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

در این جفت ارز نکته قابل توجهی که باید مد نظر قرار گیرد آن است که پیشی گرفتن دونالد ترامپ از کلینتون در ایالات های مهم تگزاس، آریزونا و جورجیا به مساله مهمی برای بازار تبدیل شده و اظهار نگرانی برخی از فعالان بازار در خصوص احتمال پیروزی ترامپ قابل تامل است. در صورتیکه ترامپ در انتخابات هفته آینده ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود احتمال کاهش ارزش دلار آمریکا وجود دارد که همین مساله موجب تقویت دلار نیوزلند در مقابل دلار آمریکا به سطوح بالای ۰٫۷۳۰۰ شده است و با توجه به شکست خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۵۵ روزه گذشته موجب تقویت قیمت به بالای سقف ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه با هدف های ۰٫۷۳۶۰ و ۰٫۷۳۷۰ می شود. اکنون امروز با نگاهی به حرکت دلار نیوزلند درصدد یافتن فرصتهای مجدد برای خرید بالای سطح ۰٫۷۳۴۰ هستیم و با توجه به تثبیت قیمت بالای خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ ، ۵۵ روزه و شکست سقف ابر ایچیموکو روند کوتاه مدت افزایشی است. امروز بار دیگر در ایالات متحده آمریکا اخبار وضعیت اشتغال ماه اکتبر منتشر خواهد شد. در این گزارش، شاخصهای مرتبط با بازار کار در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام می شوند که مهمترین آنها نرخ بیکاری یا به عبارتی درصد تعداد بیکاران و (NFP) تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه (به استثنای مشاغلی که در حوزه کشاروزی ایجاد شده است) می باشد.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این جفت ارز قیمت آن همچنان با قدرت در بالای خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه گذشته تثبیت شده است و همانطور که دیروز گفته شد سیگنال خرید با هدف اولیه ۱٫۳۴۳۰ و پس از آن سطوح ۱٫۳۴۶۱ و ۱٫۳۵۷۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی سال ۲۰۱۶) صادر کرده اند و در حرکت نزولی سطوح حمایت مهم در ۱٫۳۳۶۰ و ۱٫۳۳۵۰ تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال اگر امروز قیمت این جفت ارز موفق به شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت مهم ۱٫۳۴۳۰ شود باید منتظر ماند و حرکت بازار را به سوی سطوح ۱٫۳۴۶۱ و پس از آن سطح ۱٫۳۵۷۵ دنبال کرد. کمتر از پنج روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظرسنجی ها از رقابت تنگاتنگ دو نامزد احزاب انتخاباتی این کشور حکایت دارد و دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قرارداد تجارت آزاد سه جانبه آمریکا، کانادا و مکزیک (NAFTA) را فسخ خواهد کرد که این می تواند منجر به کاهش ارزش دلار کانادا شود. امروز بار دیگر در ایالات متحده آمریکا اخبار وضعیت اشتغال ماه اکتبر منتشر خواهد شد. در این گزارش، شاخصهای مرتبط با بازار کار در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام می شوند که مهمترین آنها نرخ بیکاری یا به عبارتی درصد تعداد بیکاران و (NFP) تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه (به استثنای مشاغلی که در حوزه کشاروزی ایجاد شده است) می باشد.

 شاخص دلار آمریکا

در شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) پیشی گرفتن دونالد ترامپ از کلینتون در ایالات های مهم تگزاس، آریزونا و جورجیا به مساله مهمی برای بازار تبدیل شده و اظهار نگرانی برخی از فعالان بازار در خصوص احتمال پیروزی ترامپ قابل تامل است. در صورتیکه ترامپ در انتخابات هفته آینده ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود احتمال کاهش ارزش دلار آمریکا وجود دارد و با توجه به شکست سطح ۹۷٫۵۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) سیگنال کاهش به سوی سطح ۹۶٫۸۸ صادر کرده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد. در مجموع تمایلات بازار نیز پس از انتشار نرخ بهره و بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) و توجه بازار از مسایل اقتصادی به مسایل سیاسی همچنان در مسیر تضعیف دلار آمریکا است. امروز در ایالات متحده آمریکا اخبار وضعیت اشتغال ماه اکتبر منتشر خواهد شد. در این گزارش، شاخصهای مرتبط با بازار کار در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام می شوند که مهمترین آنها نرخ بیکاری یا به عبارتی درصد تعداد بیکاران و (NFP) تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه (به استثنای مشاغلی که در حوزه کشاروزی ایجاد شده است) می باشد که  این شاخص تعداد کارکنانی را که چه به صورت پاره وقت و یا تمام وقت در بخشهای خصوصی و دولتی آمریکا مشغول بکار شده و حقوق دریافت کرده اند را معین می کند. علاوه بر این دو مولفه بسیار مهم که همواره مورد توجه بازار بوده اند و واکنشهای متعددی را به همراه داشته اند، میانگین کار هفتگی و میانگین درآمد ساعتی نیز از دیگر شاخصهای وضعیت اشتغال است که همگی در اولین جمعه هر ماه میلادی منتشر می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا