تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود در صورت شکست سطح حمایت ۱۲۸۵ به ترتیب تا سطوح ۱۲۷۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱۲۷۲ کاهش یابد که این حرکت را در روزهای اخیر عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۳۰۸ در چارت زیر نشان داده است. همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۱۳۷۴ (بالاترین سطح ۶ جولای) به ۱۲۴۱ (پایین ترین سطح ۷ اکتبر) تشکیل شده است.

از نمایی بالاتر اگر به تغییرات قیمت اونس طلا نگاه کنیم می بینیم که سطح ۱۳۰۸ مقاومت بسیار مهمی برای اونس طلا محسوب می شود و چندین بار در روزهای اخیر به این سطح حمله ور شده که هر بار نا فرجام بوده است. در برخورد اول حتی تا سطح ۱۲۸۵ ریزش داشته که این امر نشاندهنده قدرت سطح مقاومت ۱۳۰۸ می باشد.

بنابراین به اعتقاد ما گذر از این سطح مقاومت ۱۳۰۸ نیاز به مومنتوم بالایی دارد و تنها در صورتیکه فردا دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود ممکن است بتواند از این سطح مقاومت عبور کند در غیر این صورت همانطور که در خبر بالا بدان اشاره شد شکسته شدن قیمت در زیر سطح حمایت ۱۲۸۵ (تثبیت کندل دو ساعته پایین آن) می تواند هدف های ۱۲۷۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) و ۱۲۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را نمایان سازد.

تنها کمتر از ۴۸ ساعت مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، شب گذشته پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) اعلام کرد هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات طبق تحقیقات این نهاد و بررسی ایمیل های به دست آمده مرتکب هیچ امر مجرمانه و خلاف قانون نشده است و در نهایت پس از بررسی ایمیل ها، دلیل و مدرکی برای طرح اتهام کیفری علیه هیلاری کلینتون نیافته است. این خبر کافی بود تا قیمت اونس طلا دوباره از بالای ۱۳۰۰ به نرخهای پایین ۱۲۹۲ کاهش یابد و هم اکنون در تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۲۸۵ است.

با توجه به اینکه بعد از خبر شب گذشته اف. بی. آی محبوبیت « هیلاری کلینتون » نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا در نظرسنجی‌های انتخاباتی دوباره بالا رفته و شانس کلینتون برای پیروزی در انتخابات آمریکا بیشتر از ترامپ شده است.

از این رو احتمال کاهش قیمت جهانی اونس طلا و تقویت شاخص دلار آمریکا و سهام آمریکا تا قبل از نتیجه قطعی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد مگر آنکه بعد از انتخابات خلاف آن ثابت شود. باید توجه داشت که پیروزی کلینتون می تواند برای اونس طلا هدفهای نزولی ۱۲۷۲ و ۱۲۶۰ و ۱۲۵۰ را نمایان سازد و از سوی دیگر پیروزی ترامپ می تواند برای اونس طلا هدفهای افزایشی بالای ۱۳۰۸ را سریعا مشخص سازد.

دلیل آن این است که اگر کلینتون در انتخابات فردا آمریکا به پیروزی برسد، اقتصاد آمریکا و جهان با شوک های کمتری روبرو خواهد شد و بانک مرکزی آمریکا طبق انتظارات بازار نرخ بهره بانکی خود را در ماه دسامبر افزایش خواهد داد اما اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود، نگرانی های زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا به وجود خواهد آمد و از آنجایی که ترامپ احساسات حمایت گرایانه دارد، اجرای سیاست های اقتصادی او می تواند به نگرانی های بین المللی دامن بزند.

در سایر تحولات امروز آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر بدون تغییر همان رقم قبلی ۹۴۹٫۶۸۸ تن اعلام شد و این صندوق نیز منتظر نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که می تواند جهت حرکت آتی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر را معین کند. امروز آمار اقتصادی مهمی در تقویم اقتصادی روز آمریکا دیده نمی شود و همه در انتظار خبر فردا و نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا