تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ16) با توجه به بازگشت آرامش به بازارها و تقویت شاخصهای سهام و دارایی های پرریسک که پس از بیانیه شب گذشته اف.بی.آی مبنی بر رد اتهامات و اعلام نظر مثبت این نهاد در مورد ایمیل های کلینتون اتفاق افتاد، پیش بینی می شود قیمت نفت آمریکا مدتی در بالای سطح حمایت ۴۴٫۰۶ دلار در هر بشکه در نوسان باشد و بعد از آن به سوی سطح مقاومت ۴۵٫۲۴ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) به ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) قرار دارد و سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده است.

در نمودار زیر هدف نزولی ۴۲٫۹۳ که قبلا بدان اشاره کردیم فعلا مورد توجه بازار نیست مگر آنکه از پایین سطح حمایت ۴۴٫۰۶ با قدرت شکسته شود و برای امروز این احتمال وجود دارد که قیمت نفت خام سبک آمریکا با شکست سطح مقاومت ۴۵٫۲۶ حرکت نزولی که از سطح ۵۱٫۹۳ شروع شده بود پایان یابد و به سطح ۴۷٫۰۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال (BRNF17) با توجه به بازگشت آرامش به بازارها و تقویت شاخصهای سهام و دارایی های پرریسک که پس از بیانیه شب گذشته اف.بی.آی مبنی بر رد اتهامات و اعلام نظر مثبت این نهاد در مورد ایمیل های کلینتون اتفاق افتاد، پیش بینی می شود قیمت آن مدتی در بالای سطح حمایت ۴۵٫۲۵ در نوسان باشد و بعد از آن به سوی سطح مقاومت ۴۷٫۵۶ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار تایم فریم روزانه زیر مشخص است این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده اند. از سوی دیگر بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام این اخبار باقی بماند.

چنین به نظر می رسد که این موج هنوز تکمیل نشده باشد و تنها اولین قسمت از حرکت سه موجی کوچک خود را به پایان رسانده و موج دوم یعنی موج b در اطراف سطح حمایت ۴۵٫۲۵ به کف خود رسیده و این موضوع نشان می دهد که حرکت نزولی که از سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) آغاز شده بود هم اکنون در حوالی سطح حمایت ۴۵٫۲۵ به اتمام رسیده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۴۵٫۰۸ (پایین ترین سطح ۴ نوامبر) تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۴۵٫۲۵ و هدف ۴۳٫۳۰ دلار در هر بشکه می باشد. با این حال اظهارات امروز وزیر نفت الجزایر مبنی بر اینکه توافق اوپک بر سر کاهش سطح تولیدات در ماه نوامبر ممکن است و بیانیه شب گذشته اف. بی. آی در مورد ایمیل های کلینتون به افزایش قیمت نفت برنت در بازار کمک کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت