تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۰۱۲ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۰۵۷ صعود کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این موج افزایشی قیمت از سطح ۴۶۳۳ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر) در قالب موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) شکل گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال از آنجایی که قیمت مس در این موج به بالای خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی رسیده است این احتمال قویا وجود دارد که این موج امتداد بیشتری داشته باشد و ممکن است تا سطح مقاومت بعدی ۵۰۵۷ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارد صعود کند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۹۸۵ به معنای تکمیل شدن موج افزایشی C می باشد که می تواند برای قیمت جهانی مس هدف های نزولی ۴۹۶۱ و ۴۹۴۰ را در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر مشخص سازد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح حمایت ۱۶۹۷ ریزش داشته باشد که این موضوع را ناتوانی قیمت در عبور و شکست سطح مقاومت ۱۷۲۹ بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد و از نمایی بالاتر اگر به تغییرات قیمت آلومینیم آلیاژی نگاه کنیم می بینیم که سطح مقاومت ۱۷۲۹ مقاومت بسیار مهمی برای این فلز محسوب می شود و چندین بار در روزهای اخیر به این سطح حمله ور شده که هر بار نا فرجام بوده است.

در برخورد اول حتی تا سطح ۱۶۹۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) ریزش داشته که این امر نشاندهنده قدرت سطح مقاومت ۱۷۲۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد. از نظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی یک حرکت اصلاحی را تجربه نکند نمی توان انتظار از سرگیری روند افزایشی در موج C را داشت.

از این رو برای امروز احتمال کاهش به سوی سطح ۱۶۹۷ وجود دارد و اگر این سطح حمایت شکسته شود منجر به ریزش تا سطح حمایت بعدی ۱۶۶۴ می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها نفوذ قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح ۱۷۲۹ باعث استمرار موج افزایشی C به سوی سطح ۱۷۷۰ دلار در هر تن می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی می باشد که در نمودار روزانه به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم