تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

شب گذشته پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) اعلام کرد هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات طبق تحقیقات این نهاد و بررسی ایمیل های به دست آمده مرتکب هیچ امر مجرمانه و خلاف قانون نشده است و در نهایت پس از بررسی ایمیل ها، دلیل و مدرکی برای طرح اتهام کیفری علیه هیلاری کلینتون نیافته است. در نامه ی جیمز کامی ریس پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) به کنگره آمریکا آمده است طی این فرآیند، تمام مکاتباتی که هیلاری کلینتون در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه دریافت و یا ارسال کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت. ما در نهایت به همان نتیجه ای رسیدیم که پیشتر در ماه جولای اعلام کرده بودیم و این خبر منجر به کاهش یورو در مقابل دلار آمریکا از بالای سطح ۱٫۱۱۰۰ به سوی سطح حمایت ۱٫۱۰۵۰ شده است. باید توجه داشت که پیروزی کلینتون می تواند برای یورو نرخهای پایین سطوح ۱٫۱۰۰۰ و ۱٫۰۸۵۰  را نمایان سازد و از سوی دیگر پیروزی ترامپ می تواند برای یورو هدف های افزایشی بالای سطوح ۱٫۱۱۵۰ و ۱٫۱۲۰۰ را سریعا مشخص سازد. دلیل آن این است که اگر کلینتون در انتخابات فردا آمریکا به پیروزی برسد، اقتصاد آمریکا و جهان با شوک های کمتری روبرو خواهد شد و بانک مرکزی آمریکا طبق انتظارات بازار نرخ بهره بانکی خود را در ماه دسامبر افزایش خواهد داد اما اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود، نگرانی های زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا به وجود خواهد آمد و از آنجایی که ترامپ احساسات حمایت گرایانه دارد، اجرای سیاست های اقتصادی او می تواند به نگرانی های بین المللی دامن بزند.

پوند – دلار آمریکا

تنها کمتر از ۲۴ ساعت مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، شب گذشته پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) اعلام کرد هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات طبق تحقیقات این نهاد و بررسی ایمیل های به دست آمده مرتکب هیچ امر مجرمانه و خلاف قانون نشده است و در نهایت پس از بررسی ایمیل ها، دلیل و مدرکی برای طرح اتهام کیفری علیه هیلاری کلینتون نیافته است. در نامه ی جیمز کامی ریس پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) به کنگره آمریکا آمده است طی این فرآیند، تمام مکاتباتی که هیلاری کلینتون در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه دریافت و یا ارسال کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت. ما در نهایت به همان نتیجه ای رسیدیم که پیشتر در ماه جولای اعلام کرده بودیم و این خبر موجب تقویت و تقاضای دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار و کاهش ارزش پوند شده است، مگر آنکه فردا ترامپ پیروز انتخابات شود. برای امروز چنانچه قیمت این جفت ارز پایین سطح ۱٫۲۴۳۲ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) بسته شود و سطح حمایت ۱٫۲۳۸۰ شکسته شود منجر به کاهش به سوی سطوح ۱٫۲۳۶۵ و ۱٫۲۳۵۰ می شود. سطوح مقاومت اولیه بر روی ۱٫۲۴۳۵ و ۱٫۲۴۵۰ تشکیل شده اند.

دلار آمریکا- ین ژاپن

بعد از انتشار نامه ی از جیمز کامی ریس پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) به کنگره آمریکا که اعلام کرد تمام مکاتباتی که هیلاری کلینتون در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه دریافت و یا ارسال کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به همان نتیجه ای رسیدیم که پیشتر در ماه جولای اعلام کرده بودیم و دلیل و مدرکی برای طرح اتهام کیفری علیه هیلاری کلینتون یافت نشد موجب تقویت دارایی های پرریسک ، سهام و کراس های ین ژاپن در بازارها شده است و قیمت این جفت ارز به بالای خط تنکان سن (۱۰۴٫۰۴) افزایش یافته است و هدف افزایشی سطوح ۱۰۴٫۷۵ ، ۱۰۴٫۸۰ و ۱۰۵٫۰۰ را نمایان ساخته است. در این صورت، با تقویت جریان ریسک پذیری امکان تقویت دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن چندان بعید نخواهد بود، مضافاً اینکه فردا قطعا بازار مولفه های سیاسی و نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نیز در نظر دارد.

یورو – ین ژاپن

بعد از انتشار نامه ی از جیمز کامی ریس پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) به کنگره آمریکا که اعلام کرد تمام مکاتباتی که هیلاری کلینتون در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه دریافت و یا ارسال کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به همان نتیجه ای رسیدیم که پیشتر در ماه جولای اعلام کرده بودیم و دلیل و مدرکی برای طرح اتهام کیفری علیه هیلاری کلینتون یافت نشد موجب تقویت کراس های ین ژاپن در بازارها شده است و قیمت این جفت ارز به بالای سقف ابر ایچیموکو افزایش یافته است و هدف افزایشی سطوح ۱۱۶٫۲۹ و ۱۱۶٫۹۵ را نمایان ساخته است. خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۲۲ به ۱۰۹٫۳۰ نیز بر روی ۱۱۷٫۱۴ وجود دارد. ابر ایچیموکو نیز محدوده ۱۱۳٫۷۲ تا ۱۱۴٫۶۷ را پوشش داده است و حد استاپ خرید معامله گران در زیر سطح ۱۱۴٫۶۷ قرار دارد.

یورو پوند

در این جفت ارز هر چند بعد از اخبار هفته پیش دادگاه عالی انگلیس و بانک مرکزی این کشور شاهد کاهش قیمت این جفت ارز تا سطح ۰٫۸۸۵۸ بودیم اما همانطور که قبلا گفته شد از منظر تحلیل تکنیکال در میان مدت و بلند مدت هدف این روند افزایشی به ترتیب بر روی سطوح ۰٫۹۱۴۰ (بالاترین سطح ۱۱ اکتبر) ، ۰٫۹۴۰۳ ، ۰٫۹۴۱۳ (بالاترین سطح اکتبر ۲۰۰۹) در نظر گرفته شده است و تارگت بعد از آن در سطح ۰٫۹۴۹۱ پیش بینی می شود. سطوح حمایت اولیه به ترتیب بر روی ۰٫۸۸۸۰ ، ۰٫۸۸۶۰ و ۰٫۸۸۵۰ قرار دارند. از این رو در مجموع به نظر می رسد که بازار جهت خود را می داند و کلیت داستان را برای روند اصلی این جفت ارز عوض نخواهد کرد و در ایده ال ترین شرایط تک موج (noise) کوتاهی به نمودار اضافه خواهد شد. بنابراین در بلند مدت نیز نمی توان انتظار کاهش این جفت ارز را داشت چون حتی اگر در کوتاه مدت هم تضعیف شود این کاهش ها را می توان به حساب امواج تکنیکی و اصلاحی گذاشت و از لحاظ بنیادین و تکنیکال در میان مدت و بلند مدت تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت اصلی ۰٫۸۸۲۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد، ادامه روند صعودی یورو در مقابل پوند به سوی نرخهای بالای ۰٫۹۱۴۰ محتمل ترین سناریوی موجود است. بیانیه شب گذشته اف.بی. آی در مورد نتیجه ی تحقیقات ایمیل های کلینتون نیز به تقویت قیمت این جفت ارز تا سطح ۰٫۸۹۳۷ کمک کرد.

دلار آمریکا – فرانک سویس

در این جفت ارز با توجه به آنکه شب گذشته پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) اعلام کرد هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات طبق تحقیقات این نهاد و بررسی ایمیل های به دست آمده مرتکب هیچ امر مجرمانه و خلاف قانون نشده و در نهایت پس از بررسی ایمیل ها، دلیل و مدرکی برای طرح اتهام کیفری علیه هیلاری کلینتون نیافته است، موجب تقویت قیمت به نرخهای بالای سطح ۰٫۹۷۵۰ شده است. در نامه ی جیمز کامی ریس پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) به کنگره آمریکا آمده است طی این فرآیند، تمام مکاتباتی که هیلاری کلینتون در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه دریافت و یا ارسال کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت. ما در نهایت به همان نتیجه ای رسیدیم که پیشتر در ماه جولای اعلام کرده بودیم. در این جفت ارز چنانچه قیمت موفق به شکست سطح مقاومت مهم ۰٫۹۷۷۵ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه) شود سیگنال خرید به سوی سطح ۰٫۹۸۲۳ (خط کیجون سن) صادر خواهد کرد و سطح حمایت اولیه بر روی ۰٫۹۷۳۰ و پس از آن بر روی سطح ۰٫۹۷۰۰ قرار دارند.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

در این جفت ارز قیمت آن همچنان با منطقه مقاومت ۰٫۷۷۰۰ و ۰٫۷۷۱۰ مواجه است و از نظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت آن پایین سطوح مقاومت ۰٫۷۷۰۰ و ۰٫۷۷۱۰ تثبیت شده است، حرکت در روندی نزولی باقی خواهد ماند و اندیکاتور RSI نیز سیگنال فروش به سوی سطوح پایین ۰٫۷۶۶۵ و ۰٫۷۶۵۰ صادر کرده است مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۰٫۷۷۱۰ با قدرت شکسته شود. با این حال، باز هم باید منتظر اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری باشیم. شاید تا آن هنگام این جفت ارز به ادامه حرکت در روندی خنثی بین سطوح ۰٫۷۶۱۰ و ۰٫۷۷۱۰ ادامه دهد. در حرکت افزایشی نیز شکست قدرتمند سطح مقاومت ۰٫۷۷۱۰ موجب تقویت به سوی سطوح ۰٫۷۷۳۰ و ۰٫۷۷۶۰ می شود و هدف بعدی بر روی سطح ۰٫۷۸۳۶ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۶) خواهد بود. تنها کمتر از ۲۴ ساعت مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، شب گذشته پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) اعلام کرد هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات طبق تحقیقات این نهاد و بررسی ایمیل های به دست آمده مرتکب هیچ امر مجرمانه و خلاف قانون نشده است و در نهایت پس از بررسی ایمیل ها، دلیل و مدرکی برای طرح اتهام کیفری علیه هیلاری کلینتون نیافته است. در نامه ی جیمز کامی ریس پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) به کنگره آمریکا آمده است طی این فرآیند، تمام مکاتباتی که هیلاری کلینتون در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه دریافت و یا ارسال کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت. ما در نهایت به همان نتیجه ای رسیدیم که پیشتر در ماه جولای اعلام کرده بودیم و این خبر موجب برگشت قیمت این جفت ارز از نزدیکی سطح مقاومت ۰٫۷۷۰۰ شده است.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

در این جفت ارز قیمت هنوز نتوانسته خود را با قدرت بالای سقف ابر ایچیموکو تثبیت کند و بعد از بیانیه اف.بی. آی در مورد نتیجه ی تحقیقات ایمیل های کلینتون دوباره به زیر این ابر کاهش یافته است. تنها کمتر از ۲۴ ساعت مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، شب گذشته پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) اعلام کرد هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات طبق تحقیقات این نهاد و بررسی ایمیل های به دست آمده مرتکب هیچ امر مجرمانه و خلاف قانون نشده است و در نهایت پس از بررسی ایمیل ها، دلیل و مدرکی برای طرح اتهام کیفری علیه هیلاری کلینتون نیافته است. در نامه ی جیمز کامی ریس پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) به کنگره آمریکا آمده است طی این فرآیند، تمام مکاتباتی که هیلاری کلینتون در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه دریافت و یا ارسال کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت. ما در نهایت به همان نتیجه ای رسیدیم که پیشتر در ماه جولای اعلام کرده بودیم و این خبر موجب تقویت و تقاضای دلارآمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار شده است، مگر آنکه فردا ترامپ پیروز انتخابات شود. امروز شاهد کاهش قیمت این جفت ارز از سطح مقاومت ۰٫۷۳۴۵ به پایین ۰٫۷۳۰۰ هستیم و این هفته عمده توجهات بازار به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و جلسه بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) معطوف شده است و در روز چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران پیش بینی می شود نرخ بهره نیوزلند از %۲٫۰۰ به %۱٫۷۵ کاهش یابد. با توجه به افزایش قیمت شیر در حراج نیوزلند و رشد آمار اشتغال این کشور که بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود اگر نرخ بهره نیوزلند این هفته تغییری نیابد، احتمال افزایش قیمت این جفت ارز تا بالاترین سطح ماه سپتامبر یعنی سطح ۰٫۷۴۸۳ بوجود خواهد آمد.

دلار آمریکا – دلار کانادا

در این جفت ارز همانطور که در گزارش تحلیلی پیشین اشاره کردیم قیمت آن با قدرت در بالای خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه گذشته تثبیت شده است و اگر امروز بالای سطح ۱٫۳۴۱۰ بسته شود سیگنال خرید با هدف های ۱٫۳۴۶۱ و ۱٫۳۵۷۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی سال ۲۰۱۶) صادر خواهد کرد. در حرکت نزولی سطوح حمایت مهم در ۱٫۳۳۵۰ و ۱٫۳۳۳۰ تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال اگر امروز قیمت این جفت ارز موفق به شکست و تثبیت کندل روزانه بالای سطح مقاومت مهم ۱٫۳۴۱۰ شود باید منتظر ماند و حرکت بازار را به سوی سطوح ۱٫۳۴۶۱ و پس از آن سطح ۱٫۳۵۷۵ دنبال کرد. تنها کمتر از ۲۴ ساعت مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، شب گذشته پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) اعلام کرد هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات طبق تحقیقات این نهاد و بررسی ایمیل های به دست آمده مرتکب هیچ امر مجرمانه و خلاف قانون نشده است و در نهایت پس از بررسی ایمیل ها، دلیل و مدرکی برای طرح اتهام کیفری علیه هیلاری کلینتون نیافته است. در نامه ی جیمز کامی ریس پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) به کنگره آمریکا آمده است طی این فرآیند، تمام مکاتباتی که هیلاری کلینتون در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه دریافت و یا ارسال کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت. ما در نهایت به همان نتیجه ای رسیدیم که پیشتر در ماه جولای اعلام کرده بودیم و این خبر موجب تقویت و تقاضای دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار شده است مگر آنکه فردا ترامپ پیروز انتخابات شود.

 شاخص دلار آمریکا

در شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می شود در صورتیکه هیلاری کلینتون پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، قیمت آن در این هفته تا سطح مقاومت ۹۸٫۳۷۴ افزایش یابد و این موضوع را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۹۶٫۸۸ نشان داده است و همچنین امروز بعد از بیانیه اف.بی. آی در مورد نتیجه ی تحقیقات ایمیل های کلینتون قیمت توانسته به بالای سطح مقاومت اولیه ۹۷٫۵۵۳ افزایش یابد. از نظر تحلیل تکنیکال این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۹۱٫۹۱۹ (پایین ترین سطح ۳ مه) تشکیل شده است. دیر یا زود قیمت در این موج تا سطح مقاومت ۹۹٫۷۰ افزایش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به سقف کانال افزایشی می باشد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۹۶٫۸۸ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۹۶٫۲۲ می شود که آنهم بستگی به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری دارد. تنها کمتر از ۲۴ ساعت مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، شب گذشته پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) اعلام کرد هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات طبق تحقیقات این نهاد و بررسی ایمیل های به دست آمده مرتکب هیچ امر مجرمانه و خلاف قانون نشده است و در نهایت پس از بررسی ایمیل ها، دلیل و مدرکی برای طرح اتهام کیفری علیه هیلاری کلینتون نیافته است. در نامه ی جیمز کامی ریس پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) به کنگره آمریکا آمده است طی این فرآیند، تمام مکاتباتی که هیلاری کلینتون در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه دریافت و یا ارسال کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت. ما در نهایت به همان نتیجه ای رسیدیم که پیشتر در ماه جولای اعلام کرده بودیم و این خبر موجب تقویت و تقاضای دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار شده است، مگر آنکه فردا ترامپ پیروز انتخابات شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا