تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود در صورتیکه قیمت بتواند از سطح حمایت ۱۲۷۷ عبور کند سیگنال فروش تا سطح ۱۲۷۰ صادر کند و این در حالی است که در حرکت افزایشی شکست سطح مقاومت ۱۲۸۹ موجب تقویت قیمت به ترتیب به سطوح ۱۲۹۳ و ۱۲۹۸ می شود و آنهم بستگی به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت ۱۲۷۷ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و سطح ۱۲۷۰ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۲۴۷ (پایین ترین سطح ۱۴ اکتبر) به ۱۳۰۷ (بالاترین سطح ۲ نوامبر) تشکیل شده اند. در چارت زیر سقف دو قلوی ساخته شده در نزدیکی سطح ۱۳۰۷ تا حدود زیادی تایید شده است و این الگو در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به هدف ۱۲۶۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴  درصدی) اشاره دارد.

با توجه به خبر اخیر اف. بی. آی محبوبیت « هیلاری کلینتون » نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا در نظرسنجی‌های انتخاباتی همچنان بالا رفته و شانس کلینتون برای پیروزی در انتخابات آمریکا بیشتر از ترامپ است و همانطور که دیروز پیش بینی کرده بودیم قیمت اونس طلا به پایین سطح ۱۲۸۵ کاهش یافت و تا سطح ۱۲۷۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) پایین آمد. باید توجه داشت که پیروزی کلینتون می تواند برای اونس طلا هدفهای نزولی ۱۲۷۰ و ۱۲۶۰ را نمایان سازد و از سوی دیگر پیروزی ترامپ می تواند برای اونس طلا هدف های افزایشی بالای ۱۳۰۷ را سریعا مشخص سازد.

بر اساس نظرسنجی موسسه ایپسوس، ۹۰ درصد احتمال دارد که کلینتون برای شکست دادن ترامپ به آرای کافی الکترال دست یابد. در حال حاضر طبق آرای مردمی، کلینتون با %۴۵ امتیاز از ترامپ که %۴۲ امتیاز دارد پیشی گرفته است. سیستم انتخاباتی آمریکا غیر مستقیم است و با سیستم کالج انتخاباتی مشخص می‌شود.

در مجموع ۵۳۸ رای الکترال وجود دارد که براساس جمعیت بین ۵۰ ایالت آمریکا تقسیم می‌شود. هر کاندیدایی که بتواند ۲۷۰ کالج انتخاباتی بگیرد، پیروز انتخابات است. براساس نظرسنجی‌ها انتظار می‌رود که کلینتون بتواند ۳۰۳ و ترامپ ۲۳۵ کالج انتخاباتی بگیرد. نباید فراموش کرد بازار همواره حقه هایی برای متعجب کردن تماشاچیان دارد و اتفاق ماه ژوئن و در کمال ناباوری خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را معامله گران هرگز فراموش نمی کنند.

همانطور که دیروز گفته شد دلیل آن این است که اگر کلینتون در انتخابات آمریکا به پیروزی برسد، اقتصاد آمریکا و جهان با شوک های کمتری روبرو خواهد شد و بانک مرکزی آمریکا طبق انتظارات بازار نرخ بهره بانکی خود را در ماه دسامبر افزایش خواهد داد اما اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود، نگرانی های زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا به وجود خواهد آمد و از آنجایی که ترامپ احساسات حمایت گرایانه دارد، اجرای سیاست های اقتصادی او می تواند به نگرانی های بین المللی دامن بزند.

در سایر تحولات امروز آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر بدون تغییر همان رقم قبلی ۹۴۹٫۶۸۸ تن اعلام شد و این صندوق نیز منتظر نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که می تواند جهت حرکت آتی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر را معین کند. امروز آمار اقتصادی مهمی در تقویم اقتصادی روز آمریکا دیده نمی شود و همه همچنان در انتظار نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا