تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ16) پیش بینی می شود با توجه به آنکه سطح مقاومت ۴۴٫۷۹ دلار در هر بشکه شکسته شده است تا سطح مقاومت بعدی ۴۵٫۵۴ افزایش یابد و در چارت زیر سیگنال خرید صادر کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت ۴۴٫۷۹ بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) به ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۴ نوامبر) قرار داشت که شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۴۵٫۵۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود سیگنال خرید جدید تا سطح ۴۶٫۷۶ صادر خواهد کرد.

در نمودار زیر واگرایی افزایشی در اندیکاتور مک دی (MACD) تایید کننده بازگشت قیمت نفت آمریکا به روند صعودی است و بررسی امواج الیوت ویو نیز نشان می دهد قیمت نفت آمریکا در موج c قرار دارد که در این موج می تواند تا سطح ۴۵٫۵۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دست یابد که این سطح نزدیک به همان تارگت امروز یعنی سطح ۴۵٫۵۴ می باشد.

از این رو در این موج فرصت خوبی را برای خریداران نفت خام سبک آمریکا با هدفهای اشاره شده در نمودار زیر فراهم خواهد آورد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۴۴٫۶۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد که در نمودار یک ساعته مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای قیمت نفت برنت دریای شمال (BRNF17) پیش بینی می شود به سوی سطح مقاومت ۴۷٫۵۶ صعود کند و در چارت زیر سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۴۵٫۲۵ نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت هر یک به  ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال با توجه به اینکه کاهش شدید قیمت نفت برنت از سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) توسط مجموعه ای از سطوح فیبوناچی کنترل شده است، می توان نتیجه ی گیری کرد که موج C تنها بخشی از حرکت خود را انجام داده است و به بیان دیگر ممکن است قیمت نفت برنت دوباره سطح ۵۳٫۷۳ را لمس کند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۴۵٫۲۵ منجر به کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۴۳٫۳۰ می شود که این سناریو بستگی به نفود قیمت نفت برنت به پایین سطح ۴۵٫۰۸ دلار در هر بشکه (پایین ترین سطح ۴ نوامبر) دارد که در نمودار روزانه پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت