تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن موقتا در نزدیکی سطح مقاومت ۵۱۲۹ دلار در هر تن به پیک و سقف خود برسد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این موج افزایشی از سطح ۴۶۳۳ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر) در موج (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) تشکیل شده است و این موج در حال نزدیک شدن به سطح مقاومت ۵۱۲۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

این محدود نزدیک به منطقه مقاومت ۵۱۰۴ و ۵۱۴۴ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) و خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) قرار دارد.

برای امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۰۵۷ با قدرت شکسته شود طبق نمودار تایم فریم یک ساعته سیگنال فروش مس با هدف سطح ۵۰۱۲ صادر خواهد کرد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی می باشد.

در نمودار بعدی در قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز گذشته و هدف نزولی ۱۶۹۷ هنوز معتبر است و این موضوع را تثبیت قیمت پایین سطح مقاومت ۱۷۲۹ نشان داده است. همانطور که دیروز گفتیم از نمایی بالاتر اگر به تغییرات قیمت آلومینیم آلیاژی نگاه کنیم می بینیم که سطح مقاومت ۱۷۲۹ مقاومت بسیار مهمی برای این فلز محسوب می شود و چندین بار در روزهای اخیر به این سطح حمله ور شده که هر بار نا فرجام بوده است.

در برخورد اول حتی تا سطح ۱۶۹۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) ریزش داشته که این امر نشاندهنده قدرت سطح مقاومت ۱۷۲۹ می باشد. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی یک حرکت اصلاحی را تجربه نکند نمی توان انتظار از سرگیری روند افزایشی در موج C را داشت. از این رو برای امروز احتمال کاهش به سوی سطح ۱۶۹۷ وجود دارد و اگر این سطح حمایت شکسته شود منجر به ریزش تا سطح حمایت بعدی ۱۶۶۴ می شود.

این در حالی است که در حرکت صعودی تنها نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۷۲۹ باعث استمرار موج افزایشی C به سوی سطح ۱۷۷۰ دلار در هر تن می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی می باشد که در نمودار روزانه به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم