تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ16) پیش بینی می شود با توجه به شکست سطح مقاومت ۴۵٫۱۶ دلار در هر بشکه تا سطح مقاومت بعدی ۴۶٫۴۵ افزایش یابد و همانطور که در نمودار زیر دیده می شود سطح مقاومت ۴۵٫۱۶ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) به ۴۳٫۰۷ (پایین ترین سطح ۹ نوامبر) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد.

امروز در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطوح مقاومت ۴۶٫۴۵ و ۴۶٫۴۹ نیز شکسته شوند موجب تقویت بیشتر تا سطح مقاومت بعدی ۴۷٫۵۰ می شود. در نمودار بعدی سایه چکش بلند که در نمودار روزانه مشخص است اشاره به اتمام روند نزولی قیمت نفت آمریکا و از سرگیری روند افزایشی دارد و به نظر می رسد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جان تازه ی به افزایش قیمت نفت و بهبود وضعیت ریسک پذیری بخشیده است.

بنابراین تا زمانیکه قیمت بالای سطوح حمایت ۴۴٫۴۴ و ۴۴٫۳۶ قرار دارد احتمال افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سوی سطوح ۴۶٫۴۵ و ۴۶٫۴۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) و پس از آن سطح ۴۷٫۵۰ وجود دارد که این اهداف را در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال (BRNF17) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۴۷٫۶۲ افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۱۸ در چارت یک ساعته زیر به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) به ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و هم اکنون در نمودار یک ساعته راه برای افزایش بیشتر قیمت نفت برنت به سطح ۴۷٫۶۲ (خط فیبوناچی ۵۰ د رصدی) هموار تر شده است.

بررسی امواج الیوت اشاره به این نکته دارد که موج (۴) یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی که از سطح ۵۲٫۰۱ (بالاترین سطح ۲۴ اکتبر) شکل گرفته ممکن است در نزدیکی سطح مقاومت ۴۷٫۶۲ به سقف خود برسد و پس از آن در موج نزولی (۵) قرار گیرد.

این در حالی است که اگر امروز قیمت نفت برنت با قدرت به بالای سطح مقاومت ۴۷٫۶۲ برسد و یکی دو ساعت بالای آن تثبیت شود می بایست در این سناریو و شمارش امواج الیوت تجدید نظر کرد و سریعا هدف افزایشی ۴۹٫۰۶ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را برای قیمت نفت برنت دریای شمال دنبال کرد که این هدف را در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت