تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نمودار روزانه تا سطح مقاومت بعدی ۵۶۵۴ دلار در هر تن افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۳۹۹ در چارت زیر به وضوح نشان داده است. همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۴۶۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

برای امروز این احتمال قویا وجود دارد که این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود و تا سطح مقاومت بعدی ۵۶۵۴ افزایش یابد که این موضوع را الگوی بالا و پایین کف ساخته شده از پایین ترین سطح ۱۴ ژانویه به ۹ ژوئن نشان داده است. در نمودار زیر به وضوح مشخص است که حرکت افزایشی فعلی در موج افزایشی C شکل گرفته است که در حال افزایش به سوی سطح ۵۶۰۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) است که این سطح در نزدیکی همان سطح ۵۶۵۴ قرار دارد.

بررسی ساختار این موج در نمودار یک ساعته بیانگر آن است که این حرکت افزایشی هنوز تکمیل نشده است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۵۲۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد. در نمودارهای زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف های بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۷۷۰ را لمس کند و این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۱۸ در نمودار زیر نشان داده است و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۷۷۰ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۱۷۹۷ می شود.

در چارت زیر به وضوح مشخص است که این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۶ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و در این موج قادر است تا سطح مقاومت بعدی ۱۸۳۵ افزایش یابد اما هدف واقع بینانه را می توان در سطح ۱۷۹۷ در نظر گرفت.

لازم به ذکر است حرکت افزایشی اخیر با عبور از سطح مقاومت ۱۶۹۴ شکسته شدن خط روند نزولی رسم شده از سطح ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) را تایید کند. براساس سطوح فیبوناچی ریتریسمنت قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج صعودی می تواند تا محدوده ۱۸۵۷ و ۱۹۵۷ افزایش یابد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۷۲۹ دلار در هر تن می باشد که در چارت زیر مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم