تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF17) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۴۴٫۰۶ دلار در هر بشکه تا سطوح ۴۵٫۶۳ و ۴۵٫۹۴ و پس از آن سطوح ۴۶٫۲۹ و ۴۷٫۰۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد که این حرکت را شکل گیری الگوی چکش در روز ۹ نوامبر و الگوی دوجی در روز ۱۴ نوامبر در نمودار روزانه پایین نشان داده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال این طور به نظر می رسد که موج نزولی قیمت از سطح ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) به  اتمام رسیده است که این موضوع را عدم توانایی دیروز قیمت نفت آمریکا در شکست سطح حمایت ۴۲٫۲۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳۹٫۱۹ – پایین ترین سطح ۳ اوت – به ۵۱٫۹۳) نشان داده است.

از منظر بلند مدت، این روند نزولی که در موج (b) شکل گرفته دومین موج از موج بزرگ C می باشد که این موج از سطح ۳۹٫۱۹ شروع شده است. به باور ما قیمت نفت آمریکا در این موج دیر یا زود تا نرخهای بالای ۵۱٫۹۳ صعود خواهد کرد و برای امروز هدف واقع بینانه افزایش قیمت به سطح مقاومت ۴۵٫۲۴ می باشد که اگر این سطح شکسته شود سیگنال خرید با هدف های اشاره شده صادر خواهد کرد. در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین ۴۲٫۲۰ منجر به کاهش به سوی سطح ۴۰٫۹۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد.

در سایر تحولات امروز در نمودار بعدی در قیمت نفت برنت دریای شمال (BRNF17) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن مدتی در بالای سطح حمایت ۴۴٫۳۹ در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۶٫۱۸ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و اندیکاتور RSI در نمودار یک ساعته پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) به ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) تشکیل شده اند.

هر دو الگوی امواج الیوت از موج نزولی ۵۳٫۷۳ و واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI موئد آن است که روند نزولی به پایان خود نزدیک شده است و در حرکت نزولی تنها به شرط تثبیت دو ساعته قیمت پایین سطح حمایت ۴۴٫۳۹ و شکست سطح ۴۴٫۱۸ منجر به کاهش به سوی سطح ۴۳٫۱۷ می شود که این سناریو برای امروز بعید است زیرا افزایش سریع قیمت نفت برنت از سطح ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح دیروز) به معنای تکمیل شدن موج نزولی (c) است.

روند نزولی قیمت از سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) در قالب سه موج صورت گرفته است که موج سوم یعنی موج (c) به پنج موج کوچک تر تقسیم شده است. در هر صورت حال به نظر می رسد با توجه به قرار داشتن قیمت نفت برنت در بالای سطح حمایت ۴۴٫۳۹ شاهد افزایش قیمت آن به سوی سطح ۴۶٫۱۸ دلار در هر بشکه می باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت