تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۶۹۷ دلار در هر تن را لمس کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت تایید کرده است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۶۳۳ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر) به ۶۰۲۵ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) تشکیل شده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این موج در قالب موج (۴) یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی شکل گرفته است و این موج ممکن است در نزدیکی سطح حمایت ۵۴۹۳ تکمیل شود و بعد از آن در موج (۴) قرار گیرد و به سوی نرخهای بالای ۵۶۹۶ افزایش یابد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۹۷ باعث افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۸۲۲ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی کاهش قیمت به زیر سطح ۵۴۹۳ منجر به ریزش قیمت جهانی مس به سوی سطح ۵۳۲۹ می شود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی بین منطقه ۱۷۲۹ و ۱۷۷۰ در نوسان باشد و بعد از آن با افزایش روبرو شود که این حرکت را بررسی الگوی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی سطوح فیبوناچی این خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در چارت پایین این موج در حوالی منطقه مقاومت ۱۷۷۰ و ۱۷۹۷ متوقف شده است و مدتی نیاز به زمان دارد تا بتواند از این منطقه مقاومت عبور کند و سیگنال خرید تا سطح ۱۸۳۵ صادر کند. در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۱۷۲۹ منجر به کاهش به سوی سطح ۱۶۹۷ دلار در هر تن می شود که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم