تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF17) در آستانه ی گزارش میزان ذخایر هفتگی نفت ایالات متحده سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۴۷٫۰۶ دلار در هر بشکه افزایش یابد و اگر این سطح هم شکسته شود موجب افزایش بیشتر قیمت تا سطح ۴۸٫۹۸ خواهد شد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این حرکت نزولی قیمت از سطح ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) به نرخهای بالا معکوس شده است که این حرکت را موج افزایشی شارپی دیروز بعد از شکل گیری الگوی دوجی در روز دوشنبه تایید کرده است.

بررسی امواج الیوت ویو بیانگر آن است که قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی (c) قرار گرفته است که سومین موج از موج بزرگ C از سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) می باشد. همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم قیمت نفت آمریکا در این موج ممکن است دیر یا زود به نرخهای بالای ۵۱٫۹۳ صعود کند.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۶٫۰۶ و ۴۵٫۲۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود. لازم به ذکر است امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار میزان ذخایر هفتگی نفتی ادراه اطلاعات انرژی ایالات متحده EIA (پیش بینی بازار ۱٫۴۸۰+ میلیون بشکه ، رقم قبلی ۲٫۴۳۲+ میلیون بشکه) خبرهایی هستند که بازار نفت قطعا به آن توجه خواهد کرد.

لازم به ذکر است بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی موسسه نفت آمریکا (API) در هفته منتهی به ۱۱ نوامبر با ۳٫۶+ میلیون بشکه افزایش به ۴۸۸٫۸ میلیون بشکه افزایش یافت که این رقم بالاتر از حد انتظارات بازار (۱٫۵+ میلیون بشکه) بود.

در نمودار بعدی امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال (BRNF17) در آستانه ی گزارش میزان ذخایر هفتگی نفت ایالات متحده پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۴۸٫۲۴ افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۴۵ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که مشاهده می فرمایید این سطح مقاومت نفت برنت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد.

از نظر تحلیل تکنیکال دیر یا زود این موج از قدرت و پتانسیل خوبی برای رسیدن به نرخهای بالای ۵۵٫۷۹ برخوردار است و برای امروز نزدیک ترین هدف را بهتر است سطح ۴۸٫۲۴ در نظر گرفت و اگر این سطح هم با قدرت شکسته شود سیگنال خرید جدید با هدف ۴۹٫۶۸ صادر خواهد کرد.

در نمودار پایین هر چند خط روند نزولی رسم شده از سطح ۵۳٫۱۴ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) که مماس با سطح ۴۷ است مقداری جلوی تقویت قیمت نفت برنت را گرفته است اما برای امروز افزایش قیمت آن به سطح ۴۷٫۳۰ تاییدی در جهت شکست این خط روند و هدف افزایشی ۴۸٫۲۴ برای نفت برنت خواهد بود و در معاملات امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به نزدیکی سطح ۴۶٫۴۵ دلار در هر بشکه خواهد بود که حالا تبدیل به حمایت مهم برای قیمت نفت برنت دریای شمال شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت