تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره پایین ترین سطح دیروز یعنی سطح ۵۳۶۰ دلار در هر تن را تاچ کند که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار زیر نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی دیروز تاییدی در جهت از سرگیری روند نزولی قیمت به زیر سطح حمایت ۵۴۷۵ می باشد که اگر به همین صورت در پایین این سطح تثبیت شود سیگنال کاهش به سوی سطح ۵۴۱۴ و ۵۳۵۲ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می شود قیمت جهانی مس در موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۲۵ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) قرار دارد و در این موج ممکن است تا سطح ۵۱۵۴ ریزش داشته باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

با نگاهی دقیق تر به نمودار یک ساعته متوجه الگوی سر و شانه بین روز ۱۰ نوامبر و ۱۵ نوامبر می شویم و تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۵۵۵۱ قرار دارد هنوز این الگو معتبر است و به هدف نزولی ۵۰۰۰ اشاره دارد که در نمودار پایین تایم فریم یک ساعته مشخص شده است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۵۵۱ موجب تقویت قیمت جهانی مس به سطح ۵۶۷۴ می شود که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریو ممکن کاهش دوباره قیمت جهانی مس به پایین ترین سطح دیروز یعنی سطح ۵۳۶۰ می باشد که در نمودار زیر هدفهای بعدی آن را مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۶۹۷ کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۱۷۲۹ در نمودار روزانه نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار داشت که دیروز شکسته شد و حمایت بعدی بر روی سطح ۱۶۹۷ قرار دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی است.

از نظر تحلیل تکنیکال اگر این سطح حمایت هم شکسته شود منجر به ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۶۴ می شود و در چارت زیر به وضوح مشخص است که کف کانال افزایشی نیز اشاره به هدفهای نزولی در منطقه ۱۶۹۷ و ۱۶۶۴ دارد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۷۴۰ تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۱۷۲۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد که می تواند هدف افزایشی ۱۷۷۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نمایان سازد که در چارت روزانه پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم