تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF17) پیش بینی می شود با توجه به برخورد قیمت به سطوح حمایت ۴۵٫۰۴ و ۴۴٫۸۰ دلار در هر بشکه در صورتیکه امروز موفق به شکست سطح مقاومت ۴۶٫۴۱ شود، سیگنال خرید تا سطوح مقاومت بعدی ۴۶٫۶۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۴۷٫۴۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) صادر کند.

در حال حاضر، جو روانی بازار در آستانه جلسه اوپک در روز ۳۰ نوامبر در انتظار یافتن نشانه هایی از کاهش سطح تولیدات سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از افزایش قیمت نفت بعید نخواهد بود. جلسه اوپک در روز ۳۰ نوامبر از جهت ترکیب آرا برای کاهش سطح تولیدات یا فریز نفتی و نیز بحثهای مربوطه در خصوص میزان سطح تولیدات از اهمیت خاصی برای قیمت نفت برخوردار است.

اظهارات امروز وزیر انرژی الجزایر مبنی بر آنکه اوپک به توافق شش ماهه بر سر کاهش سطح تولیدات نزدیک شده است نیز می تواند به تقویت قیمت نفت کمک کند. از نظر تحلیل تکنیکال برای امروز در قیمت نفت خام سبک آمریکا، سطح مقاومت ۴۶٫۴۱ سرنوشت قیمت را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت افزایشی قیمت آن با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

در سایر تحولات امروز در نمودار بعدی برای قیمت نفت برنت دریای شمال (BRNF17) پیش بینی می شود با توجه به نزدیک شدن قیمت به سطوح حمایت ۴۶٫۲۱ و ۴۵٫۹۷ در صورتیکه امروز موفق به شکست سطح مقاومت ۴۷٫۴۵ شود، سیگنال خرید تا سطوح مقاومت بعدی ۴۸٫۶۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۴۸٫۸۷ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) صادر خواهد کرد.

همانطور که در بالا گفته شد در حال حاضر، جو روانی بازار در آستانه جلسه اوپک در روز ۳۰ نوامبر در انتظار یافتن نشانه هایی از کاهش سطح تولیدات سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از افزایش قیمت نفت بعید نخواهد بود.

جلسه اوپک در روز ۳۰ نوامبر از جهت ترکیب آرا برای کاهش سطح تولیدات یا فریز نفتی و نیز بحثهای مربوطه در خصوص میزان سطح تولیدات از اهمیت خاصی برای قیمت نفت برخوردار است. از نظر تحلیل تکنیکال برای امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال، سطح مقاومت ۴۷٫۴۵ دلار در هر بشکه سرنوشت قیمت را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت افزایشی قیمت آن با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت که در نمودار زیر اهداف بعدی آن را مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت