تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح حمایت ۵۳۵۲ دلار در هر تن کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

به باور ما حرکت نزولی قیمت مس از سطح ۶۰۲۵ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) در قالب سه موج تشکیل شده است که موج سوم یعنی موج c به اندازه ی کافی قدرتمند است که بتواند قیمت آن را تا سطح ۵۱۵۵ پایین بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد. در چارت زیر به وضوح مشخص است که الگوی سر و شانه در نمودار روزانه تایید شده است که به هدف نزولی ۵۱۵۴ اشاره دارد.

از این رو از منظر تحلیل تکنیکال برای امروز هدف واقع بینانه قیمت جهانی مس بر روی سطوح ۵۳۵۲ و ۵۲۷۷ قرار دارند و سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطح ۵۴۷۵ تشکیل شده است که تنها به شرط شکست آن موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۵۵۵۱ می شود که دیروز بدان اشاره کردیم.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است و باید منتظر واکنش های تکنیکی بازار بود، در قیمت مس که کندل روزانه را پایین سطح مقاومت ۵۴۷۵ به پایان برده است، در حرکت نزولی با شکسته شدن سطح ۵۴۱۴ احتمال کاهش بیشتر مس تا سطوح ۵۳۵۲ و ۵۲۷۷ وجود خواهد داشت که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در بالای سطح حمایت ۱۶۹۴ دلار در هر تن در نوسان باشد و ممکن است مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۸۵۷ اصلاح کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح ۱۷۷۶ و خط روند نزولی رسم شده نشان داده است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح حمایت مس بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۷۹۴ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) در واکنش به سطح مقاومت ۱۷۷۶ اتفاق افتاده است که به عنوان یک حرکت برگشتی به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) در نظر گرفته می شود.

به باور ما این موج برگشتی به احتمال زیاد در حوالی سطح ۱۶۹۴ پایان می یابد و کاهش قیمت محدود به سطح حمایت ۱۶۶۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) از موج C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ دلار در هر تن (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) خواهد بود که در نمودار روزانه بعدی مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم