تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF17) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح ۴۵٫۹۲ دلار در هر بشکه به ترتیب به سوی سطوح ۴۷٫۰۷ و ۴۸٫۲۱ سیگنال خرید صادر کند و با افزایش روبرو شود که در چارت زیر مشاهده می شود.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) به ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر) تشکیل شده بود که شکسته شد و سطح مقاومت بعدی بر روی سطوح ۴۷٫۰۷ و ۴۸٫۲۱ قرار دارند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

در چارت پایین قیمت نفت آمریکا نه تنها توانسته سطح مقاومت ۴۵٫۹۲ را بشکند بلکه توانسته از خط روند نزولی رسم شده از سطح ۵۱٫۹۳ عبور کند که این شکست نشاندهنده سیگنال خرید و از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت آمریکا است. از سوی دیگر بررسی امواج الیوت ویو بیانگر آن است که قیمت نفت آمریکا در موج ۳ یا موج b قرار گرفته است که می تواند به نرخهای بالای ۴۷٫۰۷ صعود کند. برای امروز سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۴۵٫۶۰ و ۴۴٫۵۰ تشکیل شده اند.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال (BRNF17) پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۴۷٫۴۵ تا سطح مقاومت بعدی ۴۸٫۶۵ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در نمودار پایین نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) به ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر) تشکیل شده اند.

هر چند قیمت نفت برنت در اولین تلاش خود موفق به شکست سطح مقاومت ۴۷٫۴۵ نشد اما برای امروز این احتمال قویا وجود دارد که در تلاش کنونی خود بتواند از این سطح مقاومت عبور کند و در موج افزایشی قدرتمند ۳ به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۸٫۶۵ افزایش یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۳٫۵۷ می باشد و برای امروز افزایش قیمت نفت برنت تا سطح ۴۷٫۶۸ تاییدی در جهت شکسته شدن کامل سطح مقاومت ۴۷٫۴۵ با حد تارگت ۴۸٫۶۵ خواهد بود. سطح حمایت روزانه در نزدیکی ۴۵٫۹۷ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت