تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن قبل از اینکه دوباره با کاهش مواجه شود تا سطح مقاومت ۵۵۵۱ دلار در هر تن افزایش یابد که این حرکت را عدم تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۶۰۲۵ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر دیده می شود این موج اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است که موج دوم یعنی موج B در یک الگوی گوه یا کنج (wedge) صورت گرفته است که بیشتر شبیه یک الگوی کاهشی ادامه دهنده می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج و الگوی شکل گرفته ممکن است در حوالی سطح ۵۵۵۱ به پایان برسد که این سطح محل برخورد قیمت جهانی مس به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c از سطح ۵۶۷۴ (بالاترین سطح ۱۵ نوامبر) است.

در نمودار زیر بعد از آن باید منتظر موج نزولی C باشیم که می تواند در این موج قیمت مس را تا حدود سطح ۵۳۵۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایین بکشاند. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۵۵۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می تواند به تقویت قیمت آن به سطح ۵۶۷۴ بیانجامد.

با این تفاسیر، انتظار می رود، پس از انجام حرکت اصلاحی و فرو نشستن جو روانی بازار، فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحمیل شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی این فلز و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۷۲۳ افزایش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۰۱ در چارت پایین نشان داده است.

از نگاه تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۶۰۸ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر) به ۱۷۹۴ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) تشکیل شده بود که شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۷۲۳ دیده می شود که اگر شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت این فلز تا سطح ۱۷۵۰ خواهد شد.

از نظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی که از سطح ۱۷۹۴ شروع شده است در حوالی سطح حمایت ۱۶۷۹ تکمیل شده است و روند افزایشی از سرگرفته شده است. در حرکت نزولی تنها به شرط کاهش قیمت به زیر سطح ۱۷۰۱ موجب کاهش کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۱۶۷۹ می شود که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریو افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت ۱۷۲۳ دلار در هر تن می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم