تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۵۵۱۷ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۶۱۴ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۶۰۲۵ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) به ۵۳۶۰ (پایین ترین سطح ۱۵ نوامبر) تشکیل شده بود که شکسته شد و سطح حمایت بعدی بر روی ۵۵۱۷ دیده می شود که بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد و اگر این سطح هم شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۵۴۵۷ می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال چنین به نظر می رسد که موج افزایشی آغاز شده از سطح ۵۳۶۰ در قالب موج B صورت گرفته است که دومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۲۵ (پایین ترین سطح ۱۱ نوامبر) می باشد و قویا پیش بینی می شود این موج در حوالی سطح مقاومت ۵۶۹۲ به پایان رسیده باشد.

در چارت پایین این سطح مقاومت در نزدیکی سطح مقاومت ۵۶۹۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۶۳۳ به ۶۰۲۵) قرار دارد و تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۹۶ در راستای ادامه موج افزایشی B سیگنال افزایش به سوی سطح ۵۷۷۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸  درصدی) صادر خواهد کرد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در سایر تحولات و در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۷۶۷ افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۷۸۱ می شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در چارت تایم فریم یک ساعته پایین این سطوح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی ۱۶۰۸ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر) به ۱۷۹۴ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) تشکیل شده اند.

بررسی نوسانات قیمت آلومینیم آلیاژی در نمودار روزانه نیز نشان می دهد که قیمت آن حرکت برگشتی و پول بک خود را به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۲۸۰۰ (بالاترین سطح ۴ مه) تکمیل کرده است و دو مرتبه در حال تلاش برای افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۷۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ – بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴ – به ۱۴۳۲ – پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۷۵۰ منجر به ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح حمایت بعدی ۱۷۲۳ دلار در هر تن می شود که در نمودار زیر به وضوح مشاهده می فرمایید. باید توجه داشت امروز برای دلار آمریکا روز مهم و سرنوشت ساز است و اخبار متعدد اقتصادی خصوصاً شاخص سفارشات کالاهای بادوام و اخبار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و امشب صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) وضعیت نهایی را برای دلار آمریکا رقم خواهند زد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم