تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

این زوج ارز همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می شود و دیروز نیز گفتیم عمدتا تحت تاثیر انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا ( FOMC ) و سخنان برنانکی قرار گرفت و با کاهش ایندکس دلار آمریکا ، ارزش یورو تقویت شد بطوریکه دیشب از منطقه ۱٫۲۸۵۰ به ۱٫۳۲۰۰ صعود کرد که بسیار قابل توجه بود.

برنانکی نیز دیشب اشاره بیشتری به حفظ سیاستهای انبساطی و محرکهای اقتصادی کرد تا توقف برنامه های حمایتی و این چرخشی آشکار در سیاست فدرال رزرو برخلاف صحبتهای قبلی برنانکی است و این به تضعیف شاخص ایندکس دلار آمریکا و به نفع ارزهای یورو ، پوند و…. خواهد بود.

با توجه به سخنان برنانکی روند یورو در کوتاه مدت به صعودی تغییر کرده است و قیمت در روند افزایشی قرار دارد و هر چند پس از صعود به سطح ۱٫۳۲۰۰ شاهد برگشت و اصلاح سریع به سوی ۱٫۳۰۲۵ بودیم اما در این مسیر، سطوح حمایت بر روی منطقه ۱٫۳۰۲۵ و ۱٫۳۰۰۰ الی ۱٫۲۹۹۰ تشکیل شده است که برای امروز سفارشات خرید نیز در نزدیکی این منطقه چیده شده اند.

در روند افزایشی ، سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی اصلاحی بر روی نرخ ۱٫۳۱۶۵ ایجاد کرده است و در صورت عبور قیمت از نرخ ۱٫۳۲۰۰، پتانسیل صعود بیشتر یورو تا منطقه مقاومت ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۵۰ الی ۱٫۳۲۷۰ بوجود خواهد آمد.

در حرکت صعودی، سطوح مقاومت بر روی نرخهای ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۷۵ و ۱٫۳۱۸۰ الی ۱٫۳۲۰۰ تشکیل شده است که برخی از سفارشات فروش نیز به ترتیب در این منطقه قرار دارند و می بایست حتما از این منطقه عبور کند تا به سوی سطح ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۵۰ الی ۱٫۳۲۶۰ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۴۱۷ به ۱٫۲۷۵۵ ) دست یابد.

 لازم به ذکر است که با توجه به اینکه برخی از دستورات استاپ خرید در بالای سطح ۱٫۳۲۷۰ قرار دارند، نفوذ قیمت به بالای سطح ۱٫۳۲۷۰ می تواند در روزهای آتی به معنای شروع حرکت افزایشی جدی به سوی ۱٫۳۳۴۰ و ۱٫۳۴۱۷ تلقی شود.

در نمودار زیر می بینیم که شکاف و گپ قیمتی تشکیل شده در محدوده ۱٫۲۹۴۹ و ۱٫۲۹۶۶ به عنوان کف مستحکم یورو عمل می کند و بدین جهت ، شرایط مناسبی برای خرید دوباره در سطوح فعلی با هدفهای ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۸۰ الی ۱٫۳۲۰۰ فراهم آمده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

از آنجاییکه با صحبتهای برنانکی احتمال فشار بر دلار در مقابل ین ژاپن همچنان باقی است، سقوط این زوج از شب گذشته آغاز شد و ین حرکت صعودی خود را از نزدیکی سطح ۱۰۰ تا سقوط قیمت به نرخ ۹۸٫۲۵ ادامه داد. همانطور که امروز صبح در قسمت پیشنهادهای معاملاتی روزانه سایت گفتیم ، سفارشات فروش در منطقه ۹۹٫۴۰ و ۹۹٫۵۰ با حد سود در منطقه نزدیکی ۹۸٫۸۰ و ۹۸٫۵۰ الی ۹۸٫۲۵ وجود دارند. گفتنی است کف ابر اندیکاتور ایچیموکو در منطقه ۹۸٫۱۵ تشکیل شده است.

سطوح حمایت و کف قیمت در محدوده ۹۸٫۲۵ و ۹۸٫۱۵ الی ۹۸٫۰۰ قرار گرفته است و تنها عبور قیمت به زیر سطح ۹۸٫۰۰ سیگنال نزولی صادر خواهد کرد و بیانگر آن است که در چشم انداز کوتاه مدت ، تا زمانیکه سطوح مقاومت در منطقه ۹۹٫۴۰ و ۹۹٫۵۰ و بعد از آن سطح مقاومت ۱۰۰٫۱۵ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته ) پایدار است ، روند حرکت نزولی با اهداف ۹۸٫۲۵ و ۹۸٫۲۰ و ۹۸٫۱۵ الی ۹۸٫۰۰ خواهد بود که البته ما پیشنهاد می کنیم در نزدیکی منطقه ۹۸٫۲۵ نسبت به تسویه فروش اقدام شود.

در زوج EurJpy از نحوه سفارشات خرید و فروش چنین استنباط می شود که سفارشات فروش در منطقه ۱۲۹٫۸۰ و ۱۲۹٫۹۰ بعدی در منطقه ۱۳۰٫۲۰ و ۱۳۰٫۴۵ الی ۱۳۰٫۵۰ قرار دارند و کف قیمت نیز در محدوده ۱۲۹٫۲۰ و ۱۲۹٫۰۰ ایجاد شده است و تنها شکسته شدن کامل سطح ۱۲۹٫۰۰ شروع مجدد روند نزولی را نوید خواهد داد.

در زوج ارز GbpJpy نیز مقاومت در منطقه ۱۵۱٫۰۰ تا ۱۵۱٫۵۰ و حمایت در منطقه ۱۴۸٫۵۰ و ۱۴۸٫۰۰ تشکیل شده اند و در حرکت نزولی دلار در مقابل ین ژاپن، ادامه ی فشار نزولی این زوج ارز می تواند به کاهش قیمت منجر گردد. بنابراین دامنه حرکت مابین نرخهای ۱۴۸٫۵۰ و ۱۵۱٫۵۰ است و شکست یکی از سطوح ۱۴۸٫۰۰ و ۱۵۱٫۵۰ همچنان مد نظر است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd:

چندی پیش این زوج ارز با لمس ۱٫۴۸۱۴ پوند را به یکی از خبر سازترین ارزها  تبدیل کرد . این سطح از سه سال پیش لمس نشده بود و سرتیتر اخبار شدن آن چندان بی دلیل هم نبود . اما ظاهرا این منطقه ، منطقه اشباع فروش برای این ارز محسوب شده و پس لمس این سطح به شدت تقویت شد بطوریکه اکنون در ناحیه بالای ۱٫۵۱۰۰ قرار دارد و امروز صبح نیز تا سطح ۱٫۵۲۰۰ صعود کرد .

 دلیل اصلی این بازگشت ، عقب نشینی قیمت ایندکس دلار آمریکا پس از سخنرانی برنانکی بود . ایندکس پس از سخنرانی دیشب برنانکی به شدت پایین آمد و با کاهش خود بسیاری دیگر از کالاها ( نفت اونس طلا ) و سایر ارزها را نیز بالا آورد که یکی از آنها پوند بود .

در حال حاضر، روند افزایشی پوند عمدتا به خاطر کاهش ایندکس دلار آمریکا با قدرت ادامه دارد و انتظار می رود قیمت تا سطح ۱٫۵۲۸۴ ( سطح فیب ۵۰ درصدی از ۱٫۵۷۵۳ به ۱٫۴۸۳۲) صعود کند و برای امروز بیشتر متمایل به خرید در نزدیکی منطقه حمایت ۱٫۵۰۵۰ با حد سود در سطوح ۱٫۵۱۵۰ و ۱٫۵۲۰۰ هستیم.

برای تایید این مطلب ، می بایست قیمت در بالای سطح ۱٫۵۲۰۰ تثبیت شود تا در اولین هدف به سطح ۱٫۵۲۸۴ و در ادامه به نرخ ۱٫۵۳۹۴ برسد. برای امروز منطقه حمایت پوند به ترتیب در ۱٫۵۰۵۰ و ۱٫۵۰۰۰ و بعد از آن در منطقه ۱٫۴۹۸۰ قرار دارد که در نزدیکی همین منطقه سفارشات خرید با هدف ۱٫۵۱۸۰ و ۱٫۵۲۰۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند