تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی بین سطوح حمایت ۵۸۴۰ و مقاومت ۵۹۵۷ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود اگر سطح حمایت ۵۸۴۰ با قدرت شکسته شود منجر به سیگنال فروش تا سطح ۵۷۷۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۶۰۲۵ – بالاترین سطح ۱۱ نوامبر به ۵۳۶۰ – پایین ترین سطح ۱۵ نوامبر) می شود.

این در حالی است که اگر در حرکت صعودی سطح ۵۹۵۷ شکسته شود موجب افزایش به سوی سطوح مقاومت ۵۹۷۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ – بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵ – به ۴۳۱۸ – پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) و ۶۰۲۵ می شود.

از این رو نکته قابل توجهی در خصوص قیمت مس وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا سیگنال خرید یا فروش صادر کند و حداقل برای امروز جهت حرکت بازار مشخص شود. بهتر است منتظر شکست یکی از سطوح فوق بمانیم.

در سایر تحولات و در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۱۷۹۸ افزایش یابد با شکست سطح حمایت ۱۷۷۰ به سوی سطح حمایت بعدی ۱۷۳۰ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت و سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی، ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارند و سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۷۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ – بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴ – به ۱۴۳۲) تشکیل شده است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۷۲۹ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۱۶۹۷ صادر خواهد کرد و در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۷۹۷ شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۱۸۳۵ دلار در هر تن صادر می کند که در نمودار پایین قیمت آلومینیم آلیاژی به وضوح مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم