تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۷۷۱ دلار در هر تن را لمس کند و این موضوع را برخورد قیمت این فلز به سطح مقاومت ۵۹۳۴ در نمودار تایم فریم روزانه به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۶۰۲۵ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) به ۵۳۶۰ (پایین ترین سطح ۱۵ نوامبر) تشکیل شده اند و سطح مقاومت دیگری در نرخ ۵۹۷۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ – بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵ به ۴۳۱۸ – پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) قرار دارد.

در نمودار پایین قبلا سطح  مقاومت ۵۹۷۰ منجر به تشکیل حرکت اصلاحی عمیقی در روز ۱۱ نوامبر شده بود و انتظار داریم با نزدیک شدن قیمت به سد مقاومت ۵۹۷۰ دوباره شاهد برگشت و اصلاح قیمت مس به سوی سطح ۵۶۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باشیم.

لازم به ذکر است برای امروز تنها افزایش قیمت مس به بالای سطح ۵۹۰ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن در موج افزایشی C سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۶۱۸۶ صادر خواهد کرد که در این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی وجود دارد.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به سوی سطح حمایت ۱۷۲۹ اصلاح داشته باشد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۷۹۷ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است. سطح مقاومت دیگری در نرخ ۱۷۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ – بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴ – به ۱۴۳۲) این منطقه را تبدیل به مقاومت جدی برای قیمت آلومینیم آلیاژی کرده است.

بنابراین از نظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی قیمت این فلز از سطح ۱۷۹۴ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c در حال برگشت و اصلاح به سوی سطح حمایت ۱۷۲۹ می باشد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۹۷ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۸۳۵ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود که در نمودار مربوطه مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم