تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF17) سطح مقاومت قیمت نفت آمریکا بر روی سطح ۴۷٫۵۵ دلار در هر بشکه تشکیل شده است که اگر به هر دلیلی سطح ۴۷٫۶۴ (بالانرین سطح دیروز)  با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطوح ۴۸٫۱۸ و ۴۸٫۷۱ (خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی) می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال تثبیت کندل روزانه قیمت نفت آمریکا بالای سطح ۴۷٫۳۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) مهم ارزیابی می شود. امروز سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۴۵٫۷۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۴۵٫۱۵ (پایین ترین سطح ۲۸ نوامبر) قرار دارند.

ما معتقدیم اگر توافق اجلاس ۳۰ نوامبر اوپک بر سر کاهش سطح تولیدات نفت حاصل شود، قیمت نفت با افزایش به بالای سطح ۴۹٫۲۰ روبرو خواهد شد اما اگر توافقی حاصل نشود و جزئیاتی در این خصوص منتشر نشود، احتمال کاهش قیمت نفت بوجود می آید.

گفتنی است یکصد و هفتاد و یکمین نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) چهارشنبه ۳۰ نوامبر (دهم آذر) در مقر این سازمان در وین برگزار می شود و ذکر این نکته ضروری است که اعضای اوپک در نشست ٢٨ سپتامبر (هفتم مهرماه) الجزیره، تصمیم گرفتند تولید خود را در سطح ٣٢ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز تثبیت کنند.

در واقع سکوت اخیر قیمت نفت آمریکا موئد این مسئله است که انفجاری مهیبی بعد از جلسه اوپک در راه است و اخبار متعددی که این هفته روز چهارشنبه منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم را برای قیمت نفت آمریکا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار جلسه اوپک توجه خاص بازار نفت را به خود جلب خواهد کرد.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNF17) سطح مقاومت قیمت بر روی سطح ۴۸٫۶۵ دلار تشکیل شده است که اگر به هر دلیلی سطح ۴۸٫۸۰ (بالانرین سطح دیروز) با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطوح ۴۹٫۸۵ و ۴۹٫۹۶ می شود. از نظر تحلیل تکنیکال تثبیت کندل روزانه قیمت نفت برنت بالای سطح ۴۹٫۱۸ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) یا پایین سطح ۴۶٫۹۳ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) مهم ارزیابی می شود.

امروز سطوح حمایت نفت برنت نیز به ترتیب بر روی ۴۶٫۹۳ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) ، ۴۶٫۷۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۴۶٫۰۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارند که این سطح در نزدیکی حمایت ۴۵٫۹۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد. ما معتقدیم اگر توافق اجلاس ۳۰ نوامبر اوپک بر سر کاهش سطح تولیدات نفت حاصل شود، قیمت نفت برنت با افزایش به بالای سطح ۴۹٫۹۶ دلار در هر بشکه روبرو خواهد شد اما اگر توافقی حاصل نشود و جزئیاتی در این خصوص منتشر نشود، احتمال کاهش قیمت نفت برنت بوجود می آید.

گفتنی است یکصد و هفتاد و یکمین نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) چهارشنبه ۳۰ نوامبر (دهم آذر) در مقر این سازمان در وین برگزار می شود و ذکر این نکته ضروری است که اعضای اوپک در نشست ٢٨ سپتامبر (هفتم مهرماه) الجزیره، تصمیم گرفتند تولید خود را در سطح ٣٢ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز تثبیت کنند.

در واقع سکوت اخیر قیمت نفت برنت موئد این مسئله است که انفجاری مهیبی بعد از جلسه اوپک در راه است و اخبار متعددی که این هفته روز چهارشنبه منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم را برای قیمت نفت برنت فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار جلسه اوپک توجه خاص بازار نفت را به خود جلب خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت