تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF17) همه منتظر نتیجه جلسه اوپک هستند و این یکصد و هفتاد و یکمین نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در مقر این سازمان در وین است و ذکر این نکته ضروری است که اعضای اوپک در نشست ٢٨ سپتامبر (هفتم مهرماه) الجزیره، تصمیم گرفتند تولید خود را در سطح ٣٢ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز تثبیت کنند.

در واقع سکوت اخیر قیمت نفت آمریکا موئد این مسئله است که انفجاری مهیبی بعد از نتیجه جلسه اوپک در راه است و اخبار متعددی که این هفته روز چهارشنبه منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم را برای قیمت نفت آمریکا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار جلسه اوپک و همچنین آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا توجه خاص بازار نفت را به خود جلب خواهد کرد.

با توجه به حاشیه های امروز جلسه اوپک و اظهارات دبیر کل سازمان اوپک مبنی بر احتمال رسیدن توافق اعضای اوپک در خصوص کاهش سطح تولیدات، قیمت نفت از سطح حمایت ۴۴٫۸۷ دلار در هر بشکه به بالای سطح ۴۷٫۶۵ افزایش یافته است و اگر امروز موفق به شکست سطح ۴۸٫۴۱ شود موجب افزایش بیشتر قیمت نفت آمریکا می شود امری که در صورت تحقق، به تقویت قیمت نفت آمریکا به ترتیب تا سطوح ۴۹٫۲۰ (بالاترین سطح ۲۲ نوامبر) و ۴۹٫۵۴ خواهد انجامید. در حرکت نزولی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۴۶٫۵۳ و ۴۵٫۷۰ قرار دارند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی قرار دارند.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNF17) همانطور که در بالا گفتیم همه منتظر نتیجه جلسه اوپک هستند و این یکصد و هفتاد و یکمین نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در مقر این سازمان در وین است و ذکر این نکته ضروری است که اعضای اوپک در نشست ٢٨ سپتامبر (هفتم مهرماه) الجزیره، تصمیم گرفتند تولید خود را در سطح ٣٢ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز تثبیت کنند.

در واقع سکوت اخیر قیمت نفت برنت موئد این مسئله است که انفجاری مهیبی بعد از نتیجه جلسه اوپک در راه است و اخبار متعددی که امروز منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم را برای قیمت نفت برنت فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار جلسه اوپک و همچنین آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا توجه خاص بازار نفت را به خود جلب خواهد کرد.

با توجه به حاشیه های امروز جلسه اوپک و اظهارات دبیر کل سازمان اوپک مبنی بر احتمال توافق اعضای اوپک در خصوص کاهش سطح تولیدات، قیمت نفت برنت از سطح حمایت ۴۵٫۹۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به نزدیکی سطح مقاومت ۴۹٫۸۵ افزایش یافته است و اگر امروز موفق به شکست سطح ۴۹٫۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شود موجب افزایش بیشتر قیمت نفت برنت می شود امری که در صورت تحقق، به تقویت قیمت نفت برنت به ترتیب تا سطوح ۵۰٫۷۹ و ۵۱٫۹۸ خواهد انجامید.

در حرکت نزولی سطح حمایت اولیه بر روی ۴۸٫۰۰ قرار دارد و بعد از آن به ترتیب بر روی سطوح ۴۷٫۴۵ و ۴۵٫۹۷ دلار در هر بشکه تشکیل شده اند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی در چارت پایین قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت