تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۵۷۸۳ دلار در هر تن را بشکند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۵۸۸۳ رشد یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت مس در شکست سطح حمایت ۵۷۰۲ نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۳۶۰ (پایین ترین سطح ۱۵ نوامبر) به ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر) می باشد.

در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشخص است قیمت مس حرکت پنج موجی کوچک خود را در حوالی سطح حمایت ۵۷۰۲ تکمیل کرده است و این موضوع احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی را به سوی سطح مقاومت ۵۷۸۳ بوجود آورده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۷۰۲ منجر به استمرار موج نزولی به سوی سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۵۶۲۱ می شود که این سطح محل برخورد قیمت مس به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

در نمودار بعدی برای امروز قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در حوالی سطح حمایت ۱۶۹۷ قرار گیرد و دوباره به روند افزایشی خود ادامه دهد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم روزانه پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و این سطح در نزدیکی حمایت دیگری در نرخ ۱۶۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ – بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴ – به ۱۴۳۲) قرار دارد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۱۶۹۴ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح حمایت بعدی ۱۶۶۴ دلار در هر تن می شود که این سطح محل برخورد قیمت آلومینیم آلیاژی به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم