تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح حمایت ۵۷۰۲ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۵۶۱۲ (پایین ترین سطح روز ۳۰ نوامبر) تایید کرده است. هر دو موج اصلاحی و موج نزولی از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر) توسط یک سری سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی ۵۳۶۰ (پایین ترین سطح ۱۵ نوامبر) به ۶۰۴۵ تحت کنترل قرار گرفته اند.

این کاهش قیمت در قالب پنج موج شکل گرفته است که نشان می دهد این موج اصلاحی بسیار محدود خواهد بود و حرکت خنثی قیمت مس بعد از نفوذ آن به بالای سطح ۵۷۸۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشاندهنده تکمیل شدن این موج اصلاحی می باشد و برای امروز هر گونه حرکت افزایشی به بالای سطح مقاومت ۵۷۸۳ محدود به سطح مقاومت ۵۸۸۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد.

در سایر تحولات امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره منطقه مقاومت ۱۷۷۰ و ۱۷۹۷ را لمس کند که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۱۷۹۴ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) نشان داده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این موج اصلاحی در قالب سه موج قرار گرفته است که موج سوم یعنی موج c در نزدیکی سطح حمایت ۱۶۹۷ به پایان رسیده است و این موج اصلاحی بخشی از موج بزرگ تر C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد.

به باور ما این موج از قدرت و توانایی زیادی برای افزایش تا سطح ۱۸۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و سطح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی نیز بر روی سطح ۱۶۹۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ – بالاترین سطح ۲۹ اوت – به ۱۴۳۲ ) تشکیل شده است که اگر به هر دلیلی شکسته شود موجب کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۶۶۴ دلار در هر تن می شود که این سطح محل برخورد قیمت این فلز به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی در چارت پایین می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم