تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF17) قیمت آن با منطقه مقاومت ۵۱٫۷۳ و ۵۱٫۹۳ دلار در هر بشکه مواجه است و ممکن است مدتی را در پایین این منطقه مقاومت در نوسان باشد یا اینکه مقداری به سوی سطوح حمایت ۵۰٫۲۵ و ۵۰٫۱۰ اصلاح کند و بعد از آن با افزایش روبرو شود که در چارت زیر به وضوح دیده می شود.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این منطقه مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۴۴٫۸۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر) و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی بزرگ C از سطح ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر) تشکیل شده اند.

در نمودار پایین این منطقه در نزدیکی سطح مقاومت ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) قرار دارد که این منطقه را حداقل در کوتاه مدت برای نفت خام سبک آمریکا تبدیل به مقاومت مهم کرده است و برای عبور از آن و با توجه به رالی شارپی قیمت از سطح ۴۴٫۸۲ لازم است که قیمت برای تجمیع انرژی و نفس گیری مقداری به سطوح حمایت اشاره شده اصلاح کند تا بعد از آن با افزایش روبرو شود.

در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۱٫۹۳ خریداران را با هدف ۵۳٫۲۱ وارد بازار خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. لازم به ذکر است امروز عمده تمرکز و واکنش بازار به گزارش آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران معطوف خواهد بود.

در سایر تحولات امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNG17) پیش بینی می شود با توجه به عدم توانایی در تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۵۴٫۱۳ مقداری به سوی سطح حمایت ۵۲٫۹۱ اصلاح کند و بعد از آن دوباره با افزایش روبرو شود. همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) می باشد.

به باور ما قیمت نفت برنت در این موج قادر است تا سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۷۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد و این حرکت اصلاحی که شاهد آن هستیم صرفا به خاطر برخورد قیمت به سطح مقاومت ۵۴٫۱۳ می باشد که کوتاه و زودگذر خواهد بود و بعد از آن احتمال ورود مجدد خریداران با هدفهای بالای ۵۴٫۵۰ (بالاترین سطح ۱ دسامبر) وجود دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال بلند مدت قیمت نفت برنت در موج بزرگ (C) قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) محسوب می شود و در نمودار روزانه این موج به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) رسیده است و هدف افزایشی بعدی بر روی سطح مقاومت ۵۶٫۴۵ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) مشخص شده است. لازم به ذکر است امروز عمده تمرکز و واکنش بازار به گزارش آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران معطوف خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت