تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن هدف نزولی ۵۰۷۲ دلار در هر تن هنوز معتبر است و این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۵۶۱۲ (پایین ترین سطح روز ۳۰ نوامبر) در اطراف سطح مقاومت ۵۸۸۳ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود هر دو این حرکت اصلاحی و این موج نزولی از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر) توسط یک سری سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی ۵۳۶۰ (پایین ترین سطح ۱۵ نوامبر) به ۶۰۴۵ تحت کنترل قرار گرفته اند.

در چارت زیر حداقل سه موج این حرکت نزولی را شکل داده است و موج سوم یعنی موج c در حال کاهش به سوی سطح ۵۷۰۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است و این موج از قدرت و توانایی زیادی برای ریزش به سوی سطح ۵۵۲۲ برخوردار است.

برای امروز افزایش قیمت مس به سطح ۵۸۳۸ سیگنالی در جهت استمرار موج اصلاحی به سوی سطح ۵۸۸۳ خواهد بود و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن قیمت آن در روندی خنثی مابین سطوح ۱۷۰۱ و ۱۷۵۰ در نوسان است و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا سیگنال خرید یا فروش صادر کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۶۰۸ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر) به ۱۷۹۴ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) قرار دارد و برای امروز اگر به هر دلیلی قیمت آن موفق به شکست سطح مقاومت ۱۷۵۰ شود سیگنال خرید تا محدوده ۱۷۶۷ و ۱۷۸۱ صادر خواهد کرد.

این در حالی است که اگر در حرکت نزولی قیمت آن موفق به شکست سطح حمایت ۱۷۰۱ شود سیگنال فروش به سوی سطح ۱۶۷۹ صادر خواهد کرد و تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد.

زیرا الگوی قیمت این فلز از سطح ۱۷۹۴ بیشتر شبیه یک الگوی مسطح (Flat) می باشد که از سه موج تشکیل شده است و این موج در قالب موج c در نوسان است که می تواند به اندازه ی طول موج a حرکت کند و خود را تا سطح ۱۶۷۹ پایین بکشاند که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

بنابراین برای امروز قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در روندی خنثی مابین سطوح ۱۷۰۱ و ۱۷۵۰ دلار در هر تن قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص این فلز وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود که در نمودار مربوطه پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم