تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF17) قیمت آن توانسته است از منطقه مقاومت ۵۱٫۷۳ و ۵۱٫۹۳ دلار در هر بشکه عبور کند و دوباره سیگنال خرید صادر کند. همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این منطقه مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۴۴٫۸۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر) و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی بزرگ C از سطح ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر) تشکیل شده بودند که امروز با قدرت شکسته شدند.

در چارت پایین این منطقه در نزدیکی سطح مقاومت ۵۱٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) قرار داشت و هفته ی پیش گفتیم که این منطقه را برای نفت خام سبک آمریکا تبدیل به مقاومت مهم کرده بود و برای عبور از آن و با توجه به رالی شارپی قیمت از سطح ۴۴٫۸۲ لازم بود که قیمت برای تجمیع انرژی و نفس گیری مقداری به سطوح حمایت اشاره شده اصلاح کند تا بعد از آن با افزایش روبرو شود که دقیقا همین اتفاق افتاد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال قیمت آن بعد از یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۵۰٫۱۹ (پایین ترین سطح ۲ دسامبر) دوباره با افزایش روبرو شد و هم اکنون در بالای منطقه مقاومت ۵۱٫۷۳ و ۵۱٫۹۳ قرار گرفته است و خریداران را با هدف های ۵۲٫۷۰ و ۵۳٫۲۱ وارد بازار کرده است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

در واقع هر موجی که در بازار براه می افتد به علت خرید های است که معامله گران بزرگ در بازار می کنند و این جریان ظاهرا به دنبال فرصتی برای خرید نفت می گشت و روز جمعه با نزدیک شدن به سطح حمایت ۵۰٫۱۹ و مهمتر از همه نزدیکی سطح روانی ۵۰ وارد بازار شدند و بعد از آن طوفان نمودارها را فرا گرفت و ظرف یکی دو ساعت قیمت نفت به میزان قابل توجهی تقویت شد و می توان انتظار افزایش های بیشتری را برای قیمت نفت آمریکا تصوّر نمود که در نمودار پایین اهداف آن را مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNG17) پیش بینی می شود با توجه به توانایی در تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۵۴٫۱۳ به سوی سطوح مقاومت بعدی ۵۵٫۷۹ و ۵۶٫۴۵ افزایش یابد. همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۴٫۱۳ بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) قرار داشت که شکسته شد.

از نظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت در این موج قادر است تا سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۷۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد و حرکت اصلاحی که روز جمعه تا سطح ۵۲٫۸۳ شاهد بودیم صرفا به خاطر برخورد قیمت به سطح مقاومت ۵۴٫۱۳ بود و برای امروز دوباره خریداران با هدفهای بالای ۵۴٫۸۲ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) وارد بازار شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال بلند مدت قیمت نفت برنت در موج بزرگ (C) قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) محسوب می شود.

در نمودار روزانه این موج به بالای سطوح مقاومت ۵۳٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲  درصدی) و ۵۴٫۱۳ رسیده است و هدف افزایشی بعدی بر روی سطح مقاومت ۵۶٫۴۵ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد که در نمودارهای پایین مشخص شده اند و حرکت اخیر افزایشی قیمت نفت برنت پس از توافق هفته ی گذشته اوپک بر سر کاهش سطح تولیدات نفت نشان می دهد که این روند صعودی برای قیمت نفت برنت بسیار پرقدرت ادامه دارد.

نمودار روند تغییرات تایم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت