تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF17) پیش بینی می کنیم با توجه به خوش بینی های تازه از اینکه تولیدکنندگان غیر عضو اوپک با کاهش سطح تولیدات خود بعد از موافقت هفته گذشته اوپک در کاهش تولیدات، توافق خواهند کرد در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۵۱٫۶۱ دلار در هر بشکه (بالاترین سطح ۶ دسامبر) عبور کند به ترتیب تا سطوح ۵۲٫۴۱ و ۵۲٫۷۵ افزایش یابد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی بالاترین سطح ۵ دسامبر و ۱۰ اکتبر قرار دارند.

قرار است سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز شنبه با کشورهای غیر عضو اوپک در وین به منظور محدود کردن عرضه زیاد نفت تشکیل جلسه دهد و جمهوری آذربایجان نیز گفته است با طرح پیشنهادی کاهش سطح تولیدات خود در جلسه روز شنبه شرکت خواهد کرد.

روسیه با کاهش ۳۰۰ هزار بشکه ی تولیدات خود در روز موافقت کرده است و این بدان معنی است که سایر تولیدکنندگان غیر عضو اوپک می بایست به تعهد خود برای کاهش سطح تولیدات تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز پایبند باشند. کشورهای عضو اوپک نیز طبق توافق هفته ی با کاهش سطح تولیدات ۱٫۲۰۰ میلیون بشکه در روز  در نیمه اول سال ۲۰۱۷ توافق کردند.

تخمین زده شده است که هزینه های جهانی اکتشاف نفت و گاز در سال ۲۰۱۷ به کمتر از هزینه امسال (۴۰ میلیارد دلار) کاهش یابد. امروز در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران بازار در انتظارات آمار هفتگی تعداد دکل حفاری نفت بیکر هیوز شرکت نفت و گاز آمریکایی و یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات نفتی جهان است و رقم قبلی آن ۴۷۷ دکل اعلام شده بود.

در حال حاضر، منطقه ۵۰٫۰۰ تا ۴۹٫۶۰ حمایت قابل توجه قیمت نفت آمریکا است و اگر این منطقه حمایت شکسته نشود و امروز از بالا نیز از سطح مقاومت ۵۱٫۶۱ عبور کند، هدف بعدی افزایش قیمت تا نرخهای ۵۲٫۴۱ و ۵۲٫۷۵ خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

در سایر تحولات امروز برای نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNG17) پیش بینی می کنیم همانطور که در بالا گفتیم با توجه به خوش بینی های تازه از اینکه تولیدکنندگان غیر عضو اوپک با کاهش سطح تولیدات خود بعد از موافقت هفته گذشته اوپک در کاهش تولیدات، توافق خواهند کرد در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۵۴٫۴۴ عبور کند به ترتیب تا سطوح ۵۵٫۳۳ و ۵۵٫۷۹ افزایش یابد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی بالاترین سطح ۵ دسامبر و خط فیبوناچی ۱۰۰  درصدی قرار دارند.

از منظر تحلیل بنیادی قرار است سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز شنبه با کشورهای غیر عضو اوپک در وین به منظور محدود کردن عرضه زیاد نفت تشکیل جلسه دهد و جمهوری آذربایجان نیز گفته است با طرح پیشنهادی کاهش سطح تولیدات خود در جلسه روز شنبه شرکت خواهد کرد. روسیه با کاهش ۳۰۰ هزار بشکه ی تولیدات خود در روز موافقت کرده است و این بدان معنی است که سایر تولیدکنندگان غیر عضو اوپک می بایست به تعهد خود برای کاهش سطح تولیدات تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز پایبند باشند.

کشورهای عضو اوپک نیز طبق توافق هفته ی با کاهش سطح تولیدات ۱٫۲۰۰ میلیون بشکه در روز در نیمه اول سال ۲۰۱۷ توافق کردند. تخمین زده شده است که هزینه های جهانی اکتشاف نفت و گاز در سال ۲۰۱۷ به کمتر از هزینه امسال (۴۰ میلیارد دلار) کاهش یابد.

امروز در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران بازار در انتظارات آمار هفتگی تعداد دکل حفاری نفت بیکر هیوز شرکت نفت و گاز آمریکایی و یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات نفتی جهان است و رقم قبلی آن ۴۷۷ دکل اعلام شده بود. در حال حاضر، منطقه ۵۳٫۴۱ تا ۵۲٫۷۳ حمایت قابل توجه قیمت نفت برنت دریای شمال است و اگر این منطقه حمایت شکسته نشود و امروز از بالا نیز از سطح مقاومت ۵۴٫۴۴ عبور کند، هدف بعدی افزایش قیمت تا نرخهای ۵۵٫۳۳  و ۵۵٫۷۹ دلار در هر بشکه خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نمودار روند تغییرات تایم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن